
Το Port Economics ανακοίνωσε την κατάταξη των δεκαπέντε μεγαλύτερων λιμένων εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης για το 2020. Μεταξύ αυτών, το λιμάνι του Πειραιά, βάσει της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (5,437 εκατ. TEUs) που κατέγραψε για το 2020, βρίσκεται στην 4η θέση, μετά τα λιμάνια του Ρότερνταμ (14,349 εκατ. TEUs), της Αμβέρσας (12,023 εκατ. TEUs) και του Αμβούργου (8,52 εκατ. TEUs), που παραδοσιακά καταλαμβάνουν την πρώτη τριάδα.
Αν και το λιμάνι του Πειραιά, μετά την έλευση της COSCO, αναρριχήθηκε γρήγορα στον πίνακα κατάταξης των ευρωπαϊκών λιμένων, κατά το 2020, ύστερα από πολλά χρόνια, σημείωσε πτώση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων της τάξης του 3,8%, γεγονός που μείωσε τη διαφορά του από το πέμπτο λιμάνι της κατάταξης, τη Βαλένθια (5,415 εκατ. TEUs), μόλις στα 22.000 TEUs.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το Port Economics, στα δεκαπέντε μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια διακινήθηκαν συνολικά κατά το 2020 76,8 εκατ. TEUs, 2,8% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019. Η συντριπτική πλειοψηφία των λιμένων σημείωσε πτώση στην ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, παρά την ισχυρή ανάκαμψη που καταγράφηκε το β΄ εξάμηνο του έτους, η οποία περιόρισε τις συνολικές απώλειες για το 2020.
Εξαίρεση αποτέλεσαν τα λιμάνια του Βελγίου, Αμβέρσα και Zeebrugge, (16ο λιμάνι στην κατάταξη), που κατέγραψαν αύξηση στη διακίνηση 1,4% και 10,3% αντίστοιχα, καθώς και το μεσογειακό λιμάνι μεταφόρτωσης του Gioia Tauro (3.193 εκατ. TEUs), το οποίο κατέγραψε αύξηση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων της τάξης του 27% σε σχέση με το 2019, γεγονός το οποίο ανέβασε το λιμάνι από τη 13η στην 9η θέση της κατάταξης.
Πέραν των προαναφερθέντων, την κατάταξη συμπληρώνουν τα λιμάνια της Αλγεθίρας (6η θέση με 5,1 εκατ. TEUs), της Βρέμης (7η θέση με 4,77 εκατ. TEUs), του Felixstowe (8η θέση με 3,778 εκατ. TEUs), της Βαρκελώνης (10η θέση με 2,958 εκατ. TEUs), της Χάβρης (11η θέση με 2,445 εκατ. TEUs), του Marsaxlokk (12η θέση με 2,44 εκατ. TEUs), της Γένοβα (13η θέση με 2,353 εκατ. TEUs), της Αγίας Πετρούπολης (14η θέση με 2,1 εκατ. TEUs) και του Γκντανσκ (15η θέση με 1,9 εκατ. TEUs).
Φωτό: Γιώργος Χρηστάκης/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ