Ανταποκρινόμενη στην έκκληση του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών António Guterres για άμεση δράση για την κλιματική αλλαγή, η ναυτιλιακή βιομηχανία στο σύνολό της στηρίζει «πλήρως και ξεκάθαρα» την πρόταση των κυβερνήσεων για πλήρη απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών μέσω της ανάπτυξης μηδενικών εκπομπών άνθρακα πλοίων εντός δεκαετίας.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε κοινό δελτίο Τύπου των BIMCO, CLIA, IMCA, INTERCARGO, INTERFERRY, International Chamber of Shipping INTERTANKO, IPTA και World Shipping Council. Η πρόταση που κατατέθηκε την Τετάρτη 10 Μαρτίου από κυβερνήσεις κρατών που ελέγχουν ένα σημαντικό μέρος του παγκόσμιου τονάζ εντός ΙΜΟ αφορά τη δημιουργία του ταμείου «IMO Maritime Research Fund», το οποίο θα χρησιμοποιεί κεφάλαια προερχόμενα από υποχρεωτικές εισφορές ναυτιλιακών εταιρειών.
Το νέο ταμείο θα υποστηρίξει την έναρξη από κοινού προγραμμάτων για εφαρμόσιμη έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών, ειδικά διαμορφωμένων για τη ναυτιλία. Συγχρόνως, το fund θα συμβάλει στην ανάπτυξη εγχειρημάτων μείωσης των εκπομπών CO2 σε αναπτυσσόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένων νησιωτικών κρατών στον Ειρηνικό.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί όλες τις κυβερνήσεις να εγκρίνουν την πρόταση, της οποίας ηγούνται σημαντικά ναυτιλιακά κράτη, όπως η Ελλάδα, η Γεωργία, η Ιαπωνία, η Λιβερία, η Μάλτα, η Νιγηρία, η Σιγκαπούρη κ.ά., στη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Νοέμβριο του 2021, η οποία συμπίπτει με το επόμενο Climate Conference (COP 26) των Ηνωμένων Εθνών στη Γλασκώβη. Τυχόν απόρριψη των κρατών-μελών των Ηνωμένων Εθνών να υποστηρίξουν αυτή την πρωτοβουλία θα μπορούσε να περιορίσει την όποια πρόοδο προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση των φορέων της ευρύτερης ναυτιλίας.
Η απανθρακοποίηση του κλάδου μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της επιτάχυνσης της Έρευνας και Ανάπτυξης, καθώς οι τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών άνθρακα δεν υπάρχουν επί του παρόντος και δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Ένα πρόγραμμα Έρευνας και Ανάπτυξης, για το οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πρόθυμη να πληρώσει εντός ενός παγκόσμιου πλαισίου, χρειάζεται να ξεκινήσει άμεσα υπό την επίβλεψη του ΙΜΟ, σημειώνεται στην κοινή ανακοίνωση.
Με την παγκόσμια ναυτιλία να αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και να είναι υπεύθυνη για το 2% των εκπομπών, η μεγάλη πρόκληση δεν είναι η κατασκευή ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών, αλλά η ανάπτυξη τεχνολογιών απαραίτητων για την απανθρακοποίηση του παγκόσμιου στόλου, καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρουσία της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Νίκης Κεραμέως, του αρμόδιου για την Κοινωνική Ασφάλιση Υφυπουργού κ. Παναγιώτη Τσακλόγλου και του Γενικού Γραμματέα…
Τα Ναυπηγεία της ONEX στη Σύρο επισκέφθηκαν σήμερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης και ο Υφυπουργός, κ. Στέφανος Γκίκας, πραγματοποιώντας…
Στο μικρό γκρουπ των εταιρειών με τουλάχιστον 300 πλοία έχει εισέλθει πλέον η Hapag-Lloyd, ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών και πέμπτη μεγαλύτερη liner…
Η περιουσία των δισεκατομμυριούχων αυξήθηκε με έντονους ρυθμούς το 2024, σύμφωνα με τα δεδομένα της ΜΚΟ Oxfam. Πιο συγκεκριμένα, η περιουσία (αθροιστικά) των δισεκατομμυριούχων…
ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να θέτουν στο στόχαστρό τους τον σκοτεινό στόλο πλοίων. Εντός των τελευταίων δύο εβδομάδων, σχεδόν 200 πλοία,…
Το 2024, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρώς, μόλις κατά 0,8%, σε περίπου 10,6 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία συνέχισε να επιδεικνύει ανθεκτικότητα με…
Στην Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ εντάχθηκε ο όμιλος ERMA FIRST, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Ο όμιλος, που ιδρύθηκε το 2009 και εδρεύει στην Ελλάδα, συγκαταλέγεται…
Παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, των κομμάτων της αντιπολίτευσης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των Σωμάτων Ασφαλείας και των παραγωγικών φορέων έλαβε χώρα η εκδήλωση για την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ