Ανταποκρινόμενη στην έκκληση του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών António Guterres για άμεση δράση για την κλιματική αλλαγή, η ναυτιλιακή βιομηχανία στο σύνολό της στηρίζει «πλήρως και ξεκάθαρα» την πρόταση των κυβερνήσεων για πλήρη απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών μέσω της ανάπτυξης μηδενικών εκπομπών άνθρακα πλοίων εντός δεκαετίας.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε κοινό δελτίο Τύπου των BIMCO, CLIA, IMCA, INTERCARGO, INTERFERRY, International Chamber of Shipping INTERTANKO, IPTA και World Shipping Council. Η πρόταση που κατατέθηκε την Τετάρτη 10 Μαρτίου από κυβερνήσεις κρατών που ελέγχουν ένα σημαντικό μέρος του παγκόσμιου τονάζ εντός ΙΜΟ αφορά τη δημιουργία του ταμείου «IMO Maritime Research Fund», το οποίο θα χρησιμοποιεί κεφάλαια προερχόμενα από υποχρεωτικές εισφορές ναυτιλιακών εταιρειών.
Το νέο ταμείο θα υποστηρίξει την έναρξη από κοινού προγραμμάτων για εφαρμόσιμη έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών, ειδικά διαμορφωμένων για τη ναυτιλία. Συγχρόνως, το fund θα συμβάλει στην ανάπτυξη εγχειρημάτων μείωσης των εκπομπών CO2 σε αναπτυσσόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένων νησιωτικών κρατών στον Ειρηνικό.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί όλες τις κυβερνήσεις να εγκρίνουν την πρόταση, της οποίας ηγούνται σημαντικά ναυτιλιακά κράτη, όπως η Ελλάδα, η Γεωργία, η Ιαπωνία, η Λιβερία, η Μάλτα, η Νιγηρία, η Σιγκαπούρη κ.ά., στη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Νοέμβριο του 2021, η οποία συμπίπτει με το επόμενο Climate Conference (COP 26) των Ηνωμένων Εθνών στη Γλασκώβη. Τυχόν απόρριψη των κρατών-μελών των Ηνωμένων Εθνών να υποστηρίξουν αυτή την πρωτοβουλία θα μπορούσε να περιορίσει την όποια πρόοδο προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση των φορέων της ευρύτερης ναυτιλίας.
Η απανθρακοποίηση του κλάδου μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της επιτάχυνσης της Έρευνας και Ανάπτυξης, καθώς οι τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών άνθρακα δεν υπάρχουν επί του παρόντος και δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Ένα πρόγραμμα Έρευνας και Ανάπτυξης, για το οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πρόθυμη να πληρώσει εντός ενός παγκόσμιου πλαισίου, χρειάζεται να ξεκινήσει άμεσα υπό την επίβλεψη του ΙΜΟ, σημειώνεται στην κοινή ανακοίνωση.
Με την παγκόσμια ναυτιλία να αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και να είναι υπεύθυνη για το 2% των εκπομπών, η μεγάλη πρόκληση δεν είναι η κατασκευή ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών, αλλά η ανάπτυξη τεχνολογιών απαραίτητων για την απανθρακοποίηση του παγκόσμιου στόλου, καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ