
Oι επικεφαλής διεθνών φορέων της ναυτιλίας που συνιστούν το Round Table (INTERCARGO, INTERTANKO, BIMCO, ICS) συναντήθηκαν πρόσφατα ηλεκτρονικά προκειμένου να συζητήσουν τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Kατά την ψηφιακή συνάντηση οι εκπρόσωποι των οργανισμών επιβεβαίωσαν για ακόμη μία φορά τη δέσμευση της βιομηχανίας για την καθολική αναγνώριση των ναυτικών ως key workers, για την απανθρακοποίηση του κλάδου και για την επίλυση του σημαντικού ζητήματος της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας.
Η αναγνώριση του ρόλου των ναυτικών
H πανδημία του κορονοϊού έφερε στην επιφάνεια πληθώρα ζητημάτων προς επίλυση όπως η ανάγκη διαχείρισης της κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων, η πρόσβαση των ναυτικών σε ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες και η προτεραιότητά τους στα εμβολιαστικά προγράμματα.
Ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO ανέφερε ότι είναι απαραίτητο κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί να συντονίσουν ένα εμβολιαστικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς σε συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα του ΠΟΥ.
Εκπομπές GHG
Η μείωση των εκπομπών από τα πλοία αποτελεί προτεραιότητα για τη βιομηχανία. Tα μέλη του Round Table υπογράμμισαν την ανάγκη ελέγχου και μείωσης των εκπομπών GHG. Τόνισαν επίσης ότι μεγάλης κλίμακας επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη είναι υψίστης σημασίας για την πραγματική πρόοδο προς μια βιομηχανία μηδενικού άνθρακα έως το 2050.
Οι επικεφαλής του Round Table επανέλαβαν τη δέσμευσή τους στην πρωτοβουλία της βιομηχανίας Maritime Research and Development Board (IMRB) για την επιτάχυνση της χρήσης καυσίμων και τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών άνθρακα για τη ναυτιλία.
Πειρατεία
Ο κίνδυνος πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας συνεχίζει να αυξάνεται. Παρά το γεγονός ότι η Νιγηρία πρόσφατα ανέλαβε πρωτοβουλίες ενίσχυσης της ναυτικής ασφάλειας, τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών αυτών θα χρειαστούν κάποιο χρονικό διάστημα για να φανούν, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση. Το Round Table της ναυτιλίας συμφώνησε ομόφωνα για τη λήψη όλων των απαραίτητων ενεργειών προς τη μείωση των περιστατικών πειρατείας στα ύδατα της Νιγηρίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Σε τεντωμένο σχοινί ακροβατεί η αγορά των containerships, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο εμπορικός πόλεμος που έχει πυροδοτήσει η πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ