
Oι επικεφαλής διεθνών φορέων της ναυτιλίας που συνιστούν το Round Table (INTERCARGO, INTERTANKO, BIMCO, ICS) συναντήθηκαν πρόσφατα ηλεκτρονικά προκειμένου να συζητήσουν τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Kατά την ψηφιακή συνάντηση οι εκπρόσωποι των οργανισμών επιβεβαίωσαν για ακόμη μία φορά τη δέσμευση της βιομηχανίας για την καθολική αναγνώριση των ναυτικών ως key workers, για την απανθρακοποίηση του κλάδου και για την επίλυση του σημαντικού ζητήματος της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας.
Η αναγνώριση του ρόλου των ναυτικών
H πανδημία του κορονοϊού έφερε στην επιφάνεια πληθώρα ζητημάτων προς επίλυση όπως η ανάγκη διαχείρισης της κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων, η πρόσβαση των ναυτικών σε ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες και η προτεραιότητά τους στα εμβολιαστικά προγράμματα.
Ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO ανέφερε ότι είναι απαραίτητο κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί να συντονίσουν ένα εμβολιαστικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς σε συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα του ΠΟΥ.
Εκπομπές GHG
Η μείωση των εκπομπών από τα πλοία αποτελεί προτεραιότητα για τη βιομηχανία. Tα μέλη του Round Table υπογράμμισαν την ανάγκη ελέγχου και μείωσης των εκπομπών GHG. Τόνισαν επίσης ότι μεγάλης κλίμακας επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη είναι υψίστης σημασίας για την πραγματική πρόοδο προς μια βιομηχανία μηδενικού άνθρακα έως το 2050.
Οι επικεφαλής του Round Table επανέλαβαν τη δέσμευσή τους στην πρωτοβουλία της βιομηχανίας Maritime Research and Development Board (IMRB) για την επιτάχυνση της χρήσης καυσίμων και τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών άνθρακα για τη ναυτιλία.
Πειρατεία
Ο κίνδυνος πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας συνεχίζει να αυξάνεται. Παρά το γεγονός ότι η Νιγηρία πρόσφατα ανέλαβε πρωτοβουλίες ενίσχυσης της ναυτικής ασφάλειας, τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών αυτών θα χρειαστούν κάποιο χρονικό διάστημα για να φανούν, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση. Το Round Table της ναυτιλίας συμφώνησε ομόφωνα για τη λήψη όλων των απαραίτητων ενεργειών προς τη μείωση των περιστατικών πειρατείας στα ύδατα της Νιγηρίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ