
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η τάση γυναίκες να αναλαμβάνουν καίριες θέσεις ευθύνης τόσο σε εταιρικό επίπεδο όσο και σε διεθνείς οργανισμούς και συλλογικά όργανα εκπροσώπησης.
Η εξέλιξη αυτή σαφώς είναι σημαντική σε μια περίοδο όπου η ισότητα και η διαφορετικότητα έρχονται στο προσκήνιο σε κοινωνικό, εργασιακό και πολιτικό επίπεδο. Την ίδια ώρα γυναίκες ηγούνται και σε φορείς εκπροσώπησης της ναυτιλίας και της θαλάσσιας οικονομίας. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας σήμερα, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν γυναίκες άξιες αναφοράς για το έργο τους και την πορεία τους στον δύσκολο και απαιτητικό ναυτιλιακό στίβο.
Νγκόζι Οκόντζο-Ιουεάλα
Αναγνωρισμένη οικονομολόγος και μια από τις πιο ισχυρές γυναίκες της Νιγηρίας η Νγκόζι Οκόντζο-Ιουεάλα, 66 ετών, είναι η γενική διευθύντρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) από την 1η Μαρτίου. Δύο φορές υπουργός Οικονομικών και επικεφαλής της διπλωματίας στη Νιγηρία για δύο μήνες, η Οκόντζο-Ιουεάλα ξεκίνησε την καριέρα της στην Παγκόσμια Τράπεζα το 1982, όπου εργάστηκε για 25 χρόνια. Το 2012, απέτυχε να γίνει πρόεδρος του συγκεκριμένου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, έχοντας απέναντί της τον Αμερικανοκορεάτη Τζιμ Γιονγκ Κιμ.
Αντίνα Βαλεάν
Η Eπίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν έχει εμπειρία ως ευρωβουλευτής από το 2007, ενώ έχει ασχοληθεί πολύ ενεργά στις Βρυξέλλες με θέματα συνδυασμένων Μεταφορών, βιομηχανίας και τεχνολογίας. Η Valean ανήκει στο Εθνικό Φιλελεύθερο Κόμμα της Ρουμανίας, και έχει διατελέσει μέλος της ομάδας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος αλλά και των Φιλελευθέρων. Έχει διατελέσει βουλευτής στο εθνικό κοινοβούλιο ενώ πριν την πολιτική της σταδιοδρομία είχα εργαστεί ως μαθηματικός στο Βουκουρέστι.
Sadan Kaptanoğlu
Toν Μάιο του 2019 η κ. Sadan Kaptanoğlu εξελέγη πρόεδρος της BIMCO, θέση που κατέχει μέχρι και σήμερα. Η κ. Kaptanoğlu είναι ιδιοκτήτρια και managing director της Kaptanoglu Shipping, η οποία διαχειρίζεται bulkers, tankers και ένα ναυπηγείο.
Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου
Η κ. Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, με καταγωγή από τη Λεμεσό της Κύπρου, κατέχει πτυχίο Οικονομικών από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Executive MBA in Shipping and Logistics από το Copenhagen Business School και MSc in Major Program Management από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης – Said Business School.
Το 2005 ξεκίνησε να εργάζεται στον Όμιλο Tototheo Maritime, ενώ, έχοντας υπηρετήσει σε διάφορες διοικητικές θέσεις, τον Ιανουάριο του 2016 ανέλαβε τη θέση του joint CEO του ομίλου.
Έχει διατελέσει πρόεδρος και ιδρυτικό μέλος της WISTA Κύπρου, ενώ τον Οκτώβριο του 2017 ανέλαβε τα καθήκοντα της επικεφαλής της WISTA International, ενός διεθνούς οργανισμού ο οποίος εκπροσωπεί τις γυναίκες που εργάζονται σε διοικητικές θέσεις στη ναυτιλία και συγκροτείται από 54 εθνικούς συνδέσμους σε όλες τις ηπείρους, με περισσότερα από 3.800 ανεξάρτητα μέλη. Η κ. Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της WISTA να λάβει συμβουλευτική θέση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Είναι μέλος σε διάφορα διοικητικά συμβούλια, όπως του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, στην Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων Κύπρου (ΟΕΒ), του Cyprus Maritime Academy, καθώς και της στρατηγικής επιτροπής του Crans Montana ‒ Club of Ports, ενώ έχει ανακηρυχθεί επίτιμο μέλος του Cyprus Institute of Marketing τον Απρίλιο του 2017.
H κ. Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου συμπεριελήφθη για τέσσερις συνεχόμενες χρονιές (2017, 2018, 2019, 2020) στις 100 προσωπικότητες με τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία από τη διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Lloyd’s List.
Το 2019 της απονεμήθηκε το Βραβείο Ευκράντη Καλύτερης Στρατηγικής Επικοινωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ