
Λαμβάνοντας υπόψη τον στόχο της Ιαπωνίας για εκμηδένιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, η Anchor Ship Partners, που εδρεύει στο Τόκιο, σύμφωνα με το Νikkei Asia, αναμένεται να εκκινήσει ένα πρόγραμμα 600 δισ. γιεν ($5,65 δισ.), προκειμένου να συμβάλει στην προσπάθεια του ναυτιλιακού κλάδου για απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το fund αναμένεται να αγοράσει νέα αποδοτικά πλοία μεταφοράς LNG, προκειμένου να τα μισθώσει σε εταιρείες όπως η Nippon Yusen, η Mitsui O.S.K. Lines και η Kawasaki Kisen. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βοηθώντας τη μεταφορά περισσότερου υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ιαπωνία, η Anchor Ship ευελπιστεί ότι οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας καθώς και άλλες εγκαταστάσεις με τη σειρά τους θα παρακινηθούν να στραφούν στο φυσικό αέριο, εγκαταλείποντας λύσεις υψηλής έντασης άνθρακα, όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο.
Η ιαπωνική κυβέρνηση επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών επί της συνολικής παραγωγής ενέργειας της χώρας και να μειώσει τις εκπομπές στον τομέα των logistics ως μέρος του στόχου της για το 2050, προσπαθώντας παράλληλα να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα της ναυτιλίας κατά 86%.
Η Anchor Ship, με την πρωτοβουλία της αυτή, αποτελεί μέρος μιας αυξανόμενης ομάδας θεσμικών επενδυτών που υποστηρίζουν έμπρακτα τις προσπάθειες της κυβέρνησης για απαλλαγή από τον άνθρακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο αυτό fund της Anchor Ship θα λειτουργεί βάσει των οδηγιών του Προγράμματος για το Περιβάλλον των Ηνωμένων Εθνών, ενώ θα παρακολουθείται τακτικά από τη Sumitomo Mitsui Trust Bank, προκειμένου να διαπιστώνεται ο θετικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος του εγχειρήματος.
Τέλος, η Anchor Ship, σύμφωνα με το Νikkei Asia, θα εξετάσει και το ενδεχόμενο να επενδύσει και σε άλλου είδους πλοία που λειτουργούν με ή μεταφέρουν εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία, καθώς και σε άλλες σχετικές επιχειρήσεις, όπως οι παραγωγοί δεξαμενών υδρογόνου.
Φωτό: Frank Robichon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ