
Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, λειτουργούσε αδιαλείπτως κατά τη διάρκεια του 2020, παρά την πανδημία, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως αξιόπιστου εταίρου στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, ο συνολικός όγκος διακινηθέντων φορτίων το 2020 ανήλθε σε 436,8 εκατ. τόνους. Ως εκ τούτου, το Ρότερνταμ εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη με διαφορά. Ειδικότερα, στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου, η συνολική διακίνηση μειώθηκε κατά 9,1%.
Ωστόσο, κατά το β΄ εξάμηνο, η πτώση ήταν 4,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Κατά συνέπεια, η μείωση για το 2020 συνολικά περιορίστηκε στο 6,9% σε σύγκριση με το 2019.
Οι αλλαγές στον όγκο διακίνησης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, οφείλονται εν πολλοίς στην ύφεση που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού. Μειώσεις στον όγκο των διακινηθέντων φορτίων άνω του μέσου όρου καταγράφηκαν στη διακίνηση σιδηρομεταλλευμάτων (-24,5%), άνθρακα (-22,8%), αργού πετρελαίου (-10,2%) και προϊόντων ορυκτέλαιου (-11,9%). Η μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ήταν περιορισμένη (-1,2% σε τόνους, -3,2% σε TEUs), ενώ αύξηση σημειώθηκε στη διακίνηση αγροτικών/γαλακτοκομικών προϊόντων (+4,8%) και βιομάζας (+108,3%).
Παρά τη συνολική πτώση στη διακίνηση εμπορευμάτων, τα οικονομικά αποτελέσματα της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ ήταν καλύτερα από αυτά του 2019, κυρίως λόγω των εφάπαξ εσόδων και της εξοικονόμησης κόστους. Ειδικότερα, το ΕΒΙΤDA ανήλθε σε 477,5 εκατ. ευρώ, αυξημένο 10,1% σε σχέση με το 2019 (433,4 εκατ. ευρώ), ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 351,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας και αυτά αύξηση 47,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (238,9 εκατ. ευρώ).
Ως εκ τούτου, το ισχυρό λειτουργικό αποτέλεσμα του 2020 επιτρέπει στη Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ να συνεχίσει τη φιλόδοξη επενδυτική ατζέντα για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, την ενεργειακή μετάβαση και την ψηφιοποίηση του λιμένα τα επόμενα χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο οργανισμός-«ρυθμιστής» της προσφοράς πετρελαίου OPEC+ έχει υιοθετήσει μια στρατηγική με επίκεντρο τη διατήρηση των τιμών πετρελαίου σε υψηλά επίπεδα τα τελευταία έτη. Ωστόσο,…
Ενδεχομένως ορόσημο για τη liner ναυτιλία συνιστά η νέα παραγγελία της Evergreen για containerships-μεγαθήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η Evergreen…
Η Γαλλία αναζωπύρωσε τις εκκλήσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση να περιορίσει τις τιμές στην αγορά διοξειδίου του άνθρακα. Το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ…
Οι τιμές του χρυσού σκαρφάλωσαν ξανά προς το υψηλό ρεκόρ της περασμένης εβδομάδας, την Πέμπτη 27 Μαρτίου, αφού ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ…
Εξι άνθρωποι έχασαν την ζωή τους στο ναυάγιο τουριστικού υποβρυχίου στην Ερυθρά Θάλασσα, μετέδωσαν τα αιγυπτιακά μέσα ενημέρωσης. Το δυστύχημα σημειώθηκε ανοικτά του τουριστικού…
Την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025, πραγματοποιήθηκαν στα γραφεία της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) η Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Αρχαιρεσίες για την…
Tην έκκλησή της για τη λήψη άμεσων και πρακτικών μεσοπρόθεσμων μέτρων, καθώς οι διαπραγματεύσεις του ΙΜΟ για το κλίμα εισέρχονται στην επόμενη κρίσιμη φάση…
Στην αξιοποίηση οικονομιών κλίμακας κατά τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων φαίνεται να εστιάζουν οι εταιρείες τακτικών γραμμών, καθώς τα containerships-μεγαθήρια κατακλύζουν τον παγκόσμιο στόλο. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ