Με αφορμή τα 90 χρόνια των Ναυτικών Χρονικών, σας παρουσιάζουμε προσωπικότητες της ναυτιλίας που αρθρογραφούσαν τακτικά στα Ναυτικά Χρονικά.
Ο Μανώλης Ηλ. Κουλουκουντής (1898-1988) γεννήθηκε στην Κάσο τον Νοέμβριο του 1898, σε μια περίοδο της ελληνικής ναυτιλίας της οποίας κύριο χαρακτηριστικό ήταν η μετάβαση από το ιστίο στην εποχή του ατμού.
Το 1921, συνεχίζοντας την ενασχόληση της οικογένειάς του με τη ναυτιλία, ιδρύει στο Λονδίνο, με τον φίλο του Μηνά Ρεθύμνη, την εταιρεία Rethymnis & Kulukundis. Η R&K υπήρξε το μεγαλύτερο ναυτιλιακό γραφείο του Λονδίνου στις αρχές του 20ού αιώνα, εκπροσωπώντας μάλιστα Έλληνες εφοπλιστές που δεν κατάγονταν από το ίδιο νησί, αποτελώντας πρωτοπόρο σε μια εποχή που οι περισσότεροι προτιμούσαν να εκπροσωπούνται από ναυτιλιακές εταιρείες συμπατριωτών τους.
Η πρωτοβουλία του να συντονίσει τους ελληνικούς ναυτιλιακούς οίκους στο Λονδίνο είχε εμμέσως ως αποτέλεσμα την ίδρυση, το 1935, του Greek Shipping Co-operation Committee, μιας Επιτροπής που παρέμενε για πολλές δεκαετίες σημαντική για τις δράσεις της.
Το 1940 θα εγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη, όπου με την αεικίνητη δραστηριότητά του καθόρισε τη μοίρα του ελληνόκτητου μεταπολεμικού στόλου. Αναλαμβάνοντας πρόεδρος της Επιτροπής των Ελλήνων Εφοπλιστών στη Νέα Υόρκη το 1944, η συμβολή του υπήρξε καθοριστικής σημασίας στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας με τις ΗΠΑ για τη διάθεση των 100 «πλοίων ελευθερίας» Liberty.
Ο Μανώλης Ηλ. Κουλουκουντής, από το 1935, φιλοξενήθηκε με τα άρθρα του 42 φορές στις σελίδες των Ναυτικών Χρονικών, αποτυπώνοντας πολύ συχνά τη μοναδική του ματιά στη ναυτιλιακή επικαιρότητα. Ήταν από τους πρώτους αρθρογράφους που ασχολήθηκαν με θέματα οικονομικής ναυτιλιακής επιστήμης αλλά και διοίκησης ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Δικαιωματικά θεωρείται ένας από τους πρώτους και σημαντικότερους ναυτιλιακούς οικονομολόγους.
Ενδεικτικά άρθρα του Μανώλη Ηλ. Κουλουκουντή θα βρείτε στους ακόλουθους συνδέσμους:
archive.naftikachronika.gr/issue1939
archive.naftikachronika.gr/issue1945
archive.naftikachronika.gr/issue1951
«Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου».
Διαβάστε περισσότερα ιστορικά θέματα από το Αρχείο των Ναυτικών χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι εγκατεστημένες από τη Μόσχα αρχές στην προσαρτημένη από τη Ρωσία ουκρανική χερσόνησο Κριμαία εξέφρασαν σήμερα φόβους ότι τεράστιες ποσότητες μαζούτ θα φτάσουν στις…
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας…
Οι αρχές της Φινλανδίας ανακοίνωσαν σήμερα Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ότι εξαιτίας σοβαρών ελαττωμάτων απαγορεύθηκε ο πλους του δεξαμενόπλοιου «Eagle S» που θεωρείται ότι ανήκει…
H προσπάθεια ενημέρωσης της κοινωνίας για το σύγχρονο προφίλ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί διαχρονικά στόχο και προτεραιότητα τόσο των συντακτών όσο και των…
Έπειτα από ένα περιπετειώδες έτος για τις εταιρείες ενέργειας, που σημαδεύτηκε από αστάθεια στις αγορές και έντονη αβεβαιότητα, οι ενεργειακοί κολοσσοί βίωσαν σημαντική πτώση…
Η Κίνα σημείωσε ένα σημαντικό βήμα προς τη χρήση καθαρών καυσίμων στη ναυτιλία, ολοκληρώνοντας τον πρώτο επιτυχή ανεφοδιασμό πλοίου με καύσιμο την αμμωνία. Η…
Δυναμική εκκίνηση στο νέο έτος πραγματοποίησε ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), καθώς πρόσφατα προχώρησε…
Η στρατηγική της Maersk για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ενισχύεται από τη συνεργασία της με την TMC Compressors (TMC) και τη Yangzijiang…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ