Η Stena Line σχεδιάζει την έναρξη της λειτουργίας δύο πορθμείων μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα για το δρομολόγιο Gothenburg-Frederikshavn στη Δανία το αργότερο έως το 2030. Το παραπάνω ανακοίνωσε ο CEO της εταιρείας, Niclas Mårtensson, σε συνέντευξη Τύπου στις 4 Φεβρουαρίου αναφορικά με το project «Tranzero Initiative».
Σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η μετάβαση των μεταφορών σε καύσιμα απαλλαγμένα από τον άνθρακα, η Stena Line, ο Όμιλος Volvo, η Scania και το λιμάνι Gothenburg ενώνουν τις δυνάμεις τους για την εν λόγω πρωτοβουλία, που στόχο έχει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από δραστηριότητες στο μεγαλύτερο λιμάνι της Σκανδιναβίας.
Ο επικεφαλής της Stena Line ανέφερε ότι έως το 2025 η εταιρεία θα παραγγείλει το πρώτο πορθμείο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, εξέλιξη η οποία αποτελεί και ένα σημαντικό βήμα για μια «fossil free» ναυτιλία.
To «Stena Elektra» θα αποτελέσει το πρώτο στον κόσμο RoPax τέτοιου μεγέθους απαλλαγμένο από τον άνθρακα. Θα διαθέτει μήκος 200 μ. Το πλοίο θα μπορεί να κινείται με τη χρήση μπαταριών ισχύος 60-70 MWh για 50 ναυτικά μίλια, όση δηλαδή είναι η απόσταση μεταξύ Gothenburg και Frederikshavn. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία προσβλέπει στο να συνδυάζει την ηλεκτρική ενέργεια με άλλα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, όπως οι κυψέλες καυσίμων, το υδρογόνο, η βιομεθανόλη.
Ο κ. Mårtensson πρόσθεσε στο πλαίσιο αυτό ότι ο εξηλεκτρισμός της ναυτιλίας έχει μόλις ξεκινήσει και σημείωσε ότι είναι απαραίτητη η ανάγκη ανάπτυξης κατάλληλων υποδομών φόρτισης πλοίων σε λιμάνια και τερματικούς με τον ίδιο ρυθμό που σχεδιάζονται ηλεκτρικά πλοία.
Φωτό: www.stenaline.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποδεκτή έγινε σήμερα η προσφορά της κοινοπραξίας Fraport- Delta- Πηλέας για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Αυτό ανακοίνωσε από το βήμα του «2ο Growthfund Summit»…
Τη δημιουργία ενός συνεργατικού σχηματισμού, του λεγόμενου «Maritime Cluster» στον Πειραιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Το Βραβείο 2024 του ΙΜΟ για Εξαιρετική Ανδρεία στη Θάλασσα απονεμήθηκε σε δύο ομάδες υποψηφίων: στον πλοίαρχο και το πλήρωμα του πετρελαιοφόρου Marlin Luanda,…
Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το FuelEU Maritime and Onboard Carbon Capture Forum που διοργάνωσε ο ABS την Τρίτη 26 Νοεμβρίου στην Εθνική Πινακοθήκη. Το…
Την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας τους με άξονα την παροχή ναυτιλιακών καυσίμων γνωστοποίησαν UECC (United European Car Carriers) και Titan. Ειδικότερα, οι δύο εταιρείες…
Η πολιτική που χαράσσουν οι ΗΠΑ στην αγορά των μικροκυκλωμάτων, δηλαδή η προσπάθειά τους να περιορίσουν την πρόσβαση κινεζικών εταιρειών σε προηγμένα τσιπ, προκαλεί…
Η μετάβαση της ναυτιλίας στα εναλλακτικά καύσιμα απαιτεί την ανάπτυξη εξειδικευμένων υποδομών σε στρατηγικά σημεία. Αυτές οι υποδομές είναι απαραίτητες για να εξασφαλιστεί ότι…
Ολοένα υψηλότερη διαφαίνεται η ζήτηση βενζίνης στην Ινδία, η οποία διαμορφώθηκε στους 3,42 εκατ. τόνους τον Νοέμβριο, επίπεδα που συνιστούν άνοδο της τάξεως του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ