
Με αφορμή τα 90 χρόνια των Ναυτικών Χρονικών, σας παρουσιάζουμε προσωπικότητες της ναυτιλίας που αρθρογραφούσαν τακτικά στα Ναυτικά Χρονικά.
Ο Αντώνης Χανδρής (1924-1984) υπήρξε μια από τις σπουδαιότερες μορφές του ελληνικού εφοπλισμού του 20ού αιώνα.
Πέρα από την ενασχόληση του με την ποντοπόρο ναυτιλία, αποτέλεσε εμβληματική φιγούρα στην επιβατική ναυτιλία καθώς η Chandris Lines πρωταγωνίστησε στα υπερατλαντικά ταξίδια εγκαθιδρύοντας το 1959 την ακτοπλοϊκή γραμμή μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας.
Διετέλεσε πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), από το 1974 έως το 1981 και υπήρξε οραματιστής της INTERCARGO. Τα χρόνια της προεδρίας του συνέπεσαν με μία περίοδο σημαντική για τη χάραξη της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής. Η συμβολή του στην ΕΕΕ αλλά και στην ελληνική ναυτιλία γενικότερα ήταν ανεκτίμητης αξίας.
Με την οραματική του στρατηγική κατάφερε να συσπειρώσει τον απανταχού ελληνικό εφοπλισμό και να υποστηριχθούν συλλογικά οι οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες της Ελλάδας και της Κύπρου που προέκυψαν από την εισβολή της Τουρκίας και την κατάρρευση της δικτατορίας.
Πέτυχε σε συνεργασία με σημαντικούς πλοιοκτήτες της εποχής να βελτιώσει τη δημόσια εικόνα της ναυτιλίας, στα δύσκολα χρόνια της μεταπολίτευσης, αλλά και να μεριμνήσει για τις απολαβές, τις συνθήκες εργασίας, την κοινωνική πρόνοια και ευημερία του Έλληνα ναυτικού. Υποστήριξε ποικιλοτρόπως τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας, αλλά και τα ναυτιλιακά γράμματα και τις τέχνες.
Τακτικός αρθρογράφος των Ναυτικών Χρονικών, από το 1962 μέχρι και τον θάνατό του. Φιλοξενήθηκαν συνολικά δώδεκα άρθρα του στις σελίδες του περιοδικού.
Ενδεικτικά άρθρα του Αντώνη Χανδρή θα βρείτε στους ακόλουθους συνδέσμους:
archive.naftikachronika.gr/issue1968-i871
archive.naftikachronika.gr/issue1969-i182
archive.naftikachronika.gr/issue1983-i1073
«Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου».
Διαβάστε περισσότερα ιστορικά θέματα από το Αρχείο των Ναυτικών χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ