
Με αφορμή τα 90 χρόνια των Ναυτικών Χρονικών, σας παρουσιάζουμε προσωπικότητες της ναυτιλίας που αρθρογραφούσαν τακτικά στα Ναυτικά Χρονικά.
Ο Αντώνης Χανδρής (1924-1984) υπήρξε μια από τις σπουδαιότερες μορφές του ελληνικού εφοπλισμού του 20ού αιώνα.
Πέρα από την ενασχόληση του με την ποντοπόρο ναυτιλία, αποτέλεσε εμβληματική φιγούρα στην επιβατική ναυτιλία καθώς η Chandris Lines πρωταγωνίστησε στα υπερατλαντικά ταξίδια εγκαθιδρύοντας το 1959 την ακτοπλοϊκή γραμμή μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας.
Διετέλεσε πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), από το 1974 έως το 1981 και υπήρξε οραματιστής της INTERCARGO. Τα χρόνια της προεδρίας του συνέπεσαν με μία περίοδο σημαντική για τη χάραξη της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής. Η συμβολή του στην ΕΕΕ αλλά και στην ελληνική ναυτιλία γενικότερα ήταν ανεκτίμητης αξίας.
Με την οραματική του στρατηγική κατάφερε να συσπειρώσει τον απανταχού ελληνικό εφοπλισμό και να υποστηριχθούν συλλογικά οι οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες της Ελλάδας και της Κύπρου που προέκυψαν από την εισβολή της Τουρκίας και την κατάρρευση της δικτατορίας.
Πέτυχε σε συνεργασία με σημαντικούς πλοιοκτήτες της εποχής να βελτιώσει τη δημόσια εικόνα της ναυτιλίας, στα δύσκολα χρόνια της μεταπολίτευσης, αλλά και να μεριμνήσει για τις απολαβές, τις συνθήκες εργασίας, την κοινωνική πρόνοια και ευημερία του Έλληνα ναυτικού. Υποστήριξε ποικιλοτρόπως τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας, αλλά και τα ναυτιλιακά γράμματα και τις τέχνες.
Τακτικός αρθρογράφος των Ναυτικών Χρονικών, από το 1962 μέχρι και τον θάνατό του. Φιλοξενήθηκαν συνολικά δώδεκα άρθρα του στις σελίδες του περιοδικού.
Ενδεικτικά άρθρα του Αντώνη Χανδρή θα βρείτε στους ακόλουθους συνδέσμους:
archive.naftikachronika.gr/issue1968-i871
archive.naftikachronika.gr/issue1969-i182
archive.naftikachronika.gr/issue1983-i1073
«Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου».
Διαβάστε περισσότερα ιστορικά θέματα από το Αρχείο των Ναυτικών χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η διεθνής κοινότητα θρηνεί από σήμερα, Δευτέρα 21 Απριλίου, την απώλεια του Πάπα Φραγκίσκου, μιας εμβληματικής προσωπικότητας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά…
Καθώς οι προσπάθειες με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας εντείνονται, CMB.TECH και Fortescue συνήψαν συμφωνία για τη ναύλωση ενός bulk carrier κατανάλωσης αμμωνίας. Ειδικότερα,…
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την οικοδόμηση εφοδιαστικών αλυσίδων για καύσιμα και εμπορεύματα, που αναμένεται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας,…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ