
Σε ανοδικό τέμπο συνεχίζει να βρίσκεται η αγορά των containerships. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, ενώ σημαντικές αυξήσεις παρουσίαζαν αρχικά οι ναύλοι για τα δρομολόγια Άπω Ανατολής-ΗΠΑ, η άνοδος της ναυλαγοράς πλέον εντοπίζεται και στα αντίστοιχα δρομολόγια Άπω Ανατολής-Βραζιλίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στις 24 Ιανουαρίου 2021 το κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδών από την Άπω Ανατολή στο λιμάνι του Σάντος άγγιξε τα $9.299. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 230,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Κατά τους αναλυτές της BIMCO, η αξιοσημείωτη άνοδος της ναυλαγοράς στις τακτικές γραμμές είναι απόρροια της ανισορροπίας του εμπορίου που καταγράφηκε το περασμένο έτος. Το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκε ένα κύμα ακυρώσεων δρομολογίων, ενώ η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers ήταν εξασθενημένη. Προς το τέλος του περασμένου έτους, η ζήτηση ανέκαμψε, με τους καταναλωτές να δαπανούν χρήματα για αγαθά παρά για υπηρεσίες. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, ο παροπλισμένος στόλος containerships κινείται κάτω από τα 250.000 ΤΕUs, δείγμα ότι η ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Μάιο του 2020 ο αντίστοιχος αριθμός παροπλισμένων containerships ήταν δεκαπλάσιος.
Ο κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι παραδοσιακά τον Ιανουάριο η αγορά είναι βελτιωμένη και εν συνεχεία επιβραδύνεται λόγω του νέου κινεζικού έτους, κατά το οποίο ο παροπλισμένος στόλος αυξάνεται και οι εξαγωγές από την Άπω Ανατολή μειώνονται, καθώς οι επιχειρήσεις διακόπτουν τη λειτουργία τους.
Ο ίδιος τονίζει ότι οι υπάρχουσες ανισορροπίες στην αγορά θα συνεχίσουν να ευνοούν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Renan Savidan/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών…
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι…
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει το 2025 για τις διά θαλάσσης αποστολές βωξίτη, οι οποίες σημείωσαν ετήσια αύξηση σχεδόν 13% κατά το α΄ τρίμηνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ