Την εβδομάδα έως την 1η Ιανουαρίου 2021, οι ΗΠΑ δεν παρέλαβαν κανένα φορτίο πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, γεγονός πρωτόγνωρο για τις εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών.
Σύμφωνα με την BIMCO, προηγουμένως, οι ημερήσιες αμερικανικές εισαγωγές πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία ανέρχονταν κατά μέσο όρο σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες βαρέλια.
Διαφαίνεται ωστόσο ότι το εν λόγω γεγονός είναι μεμονωμένο, καθώς την εβδομάδα έως τις 8 Ιανουαρίου οι εισαγωγές αραβικού πετρελαίου των ΗΠΑ άγγιξαν τα 328.000 βαρέλια/ημέρα. Το 2020, οι αμερικανικές παραλαβές πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία ανήλθαν κατά μέσο όρο στα 497.000 βαρέλια/ημέρα, συνεχίζοντας έτσι την καθοδική τους τάση από το 2012, οπότε και άγγιξαν τα 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.
Η μείωση των εν λόγω ροών μεταξύ 2019 και 2020 αποτελεί και τη μικρότερη ετήσια από το 2012. Στοιχεία της BIMCO δείχνουν ότι οι αμερικανικές εισαγωγές πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν κατά 0,2% μεταξύ 2019 και 2020. Η αντίστοιχη μείωση μεταξύ 2018 και 2019 άγγιξε το 42%.
«Για μια διαδρομή που θεωρείται σημαντική για τα δεξαμενόπλοια, η μείωση της εξάρτησης των ΗΠΑ από το αργό πετρέλαιο της Μέσης Ανατολής συνεπάγεται προσαρμογή των εμπορευματικών ροών, με τις εξαγωγές από τον Περσικό Κόλπο να οδεύουν ανατολικά», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
O ίδιος τονίζει ότι θα υπάρξουν προσαρμογές στο trade pattern των δεξαμενόπλοιων, το οποίο δεν είναι απαραίτητα κακό δεδομένων των μεγαλύτερων αποστάσεων, και εκτιμά ότι οι αμερικανικές εισαγωγές πετρελαίου από τον Περσικό Κόλπο θα παρουσιαστούν μειωμένες φέτος σε σχέση με το 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ