Σε κρίσιμο σταυροδρόμι βρίσκεται η πετρελαιοβιομηχανία της Νότιας Αφρικής, καθώς, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία στον κλάδο της ενέργειας Citac αλλά και δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, πολλά διυλιστήρια εκτιμάται ότι θα επαναενεργοποιηθούν το 2022.
Η Citac αναφέρει ότι διυλιστήρια της Glencore Plc και της Petroliam Nasional Bhd, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 43% της διυλιστικής δυναμικότητας της Νότιας Αφρικής, δεν αναμένεται εντός του 2021 να εισέλθουν στην παραγωγή πετρελαίου.
Πιο συγκεκριμένα, διυλιστήριο της Astron Energy Ltd., θυγατρικής της Glencore, δεν έχει επανεκκινήσει τη λειτουργία του από τον περασμένο Ιούλιο, όταν ξέσπασε σε αυτό πυρκαγιά, με αποτέλεσμα άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους. Το εν λόγω διυλιστήριο βρίσκεται στο Cape Town και έχει παραγωγική ικανότητας 100.000 βαρελιών πετρελαίου/ημέρα. Παράλληλα διυλιστήριο της Engen Holdings Ltd. (θυγατρική της Petronas) στο Durban επίσης έχει σταματήσει την παραγωγή του μετά από πυρκαγιά τον περασμένο Δεκέμβριο.
Ως εκ τούτου, η Νότια Αφρική μοιραία θα βασιστεί στις εισαγωγές πετρελαιοειδών, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος παραγωγική ικανότητα 500.000 βαρελιών/ημέρα να χαθεί. Οι πυρκαγιές σε εγκαταστάσεις της Astron Energy και της Engen Holdings ήρθαν να προσθέσουν επιπλέον πιέσεις σε μια βιομηχανία που ήδη πληττόταν από την πανδημία. Το διυλιστήριο της Engen, μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, θα επανέλθει το 2023 και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ως τερματικός αποθήκευσης καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ