Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα οι διαρροές πετρελαίου από δεξαμενόπλοια

Σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα οι διαρροές πετρελαίου από δεξαμενόπλοια

Email
LinkedIn
Facebook
X

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία της International Tanker Owners Pollution Federation (ITOPF) για τη θαλάσσια ρύπανση που προκαλείται από δεξαμενόπλοια.

Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη έρευνα καταδεικνύει ότι το 2020 καταγράφηκαν τρεις διαρροές πετρελαίου από δεξαμενόπλοια, με τον συνολικό όγκο πετρελαίου που απορρίφθηκε στη θάλασσα να ανέρχεται στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα των 1.000 τόνων. Mε βάση την κατηγοριοποίηση του μεγέθους των πετρελαιοκηλίδων από την ITOPF, καθεμία από τις τρεις αυτές διαρροές εντάσσονται στη μεσαία κατηγορία (από 7 έως 700 τόνους). Η πρώτη μεσαία πετρελαιοκηλίδα από δεξαμενόπλοιο για το 2020 σημειώθηκε στην Ευρώπη, ενώ οι άλλες δύο κατεγράφησαν σε Ασία και Αφρική το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Ένα επίσης χαρακτηριστικό της αποτελεσματικότητας των θεσμικών αλλαγών της εποχής στον τομέα της ασφαλούς διαχείρισης των πλοίων αποτελεί το γεγονός ότι τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, οπότε και η ITOPF άρχισε να συλλέγει δεδομένα, η συχνότητα των μεγάλων πετρελαιοκηλίδων (άνω των 700 τόνων) έχει μειωθεί αισθητά και πλέον οι μεγάλες σε μέγεθος διαρροές πετρελαίου αποτελούν σπάνιο φαινόμενο.

Παράλληλα αξίζει να τονιστεί ότι ο μέσος αριθμός διαρροών πετρελαίου από δεξαμενόπλοια άνω των 7 τόνων έχει μειωθεί από τις 79 τη δεκαετία του ’70 στις έξι τα τελευταία δέκα έτη.

Σε ό,τι αφορά τις αιτίες που οδηγούν στα περιστατικά αυτά, στοιχεία της ITOPF δείχνουν ότι οι πετρελαιοκηλίδες άνω των 7 τόνων που προκαλούνται από συγκρούσεις πλοίων αντιπροσωπεύουν το 44% των συνολικών.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η ITOPF καταγράφει τέτοιου είδους περιστατικά, τα οποία αφορούν δεξαμενόπλοια, combined carriers και φορτηγίδες και δεν συλλέγει δεδομένα για άλλους τύπους πλοίων που ενδέχεται να αποτελούν πηγή θαλάσσιας ρύπανσης, όπως το bulk carrier «Wakashio» και το περιστατικό στον Μαυρίκιο τον Ιούλιο του 2020.

οιλ σπιλσ

οιλ σπιλσ 2

Φωτό:  Φωτό: Maxar Technologies/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Πλοία και διαχειρίστριες εταιρείες στο στόχαστρο κυρώσεων του Ηνωμένου Βασιλείου

H βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα την επιβολή κυρώσεων σε πέντε πλοία και δύο συνδεδεμένες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ…

30 χρόνια φυλακή σε δύο ναυτικούς: Η αντίδραση της ITF περί στοχοποίησης

Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }