Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία της International Tanker Owners Pollution Federation (ITOPF) για τη θαλάσσια ρύπανση που προκαλείται από δεξαμενόπλοια.
Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη έρευνα καταδεικνύει ότι το 2020 καταγράφηκαν τρεις διαρροές πετρελαίου από δεξαμενόπλοια, με τον συνολικό όγκο πετρελαίου που απορρίφθηκε στη θάλασσα να ανέρχεται στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα των 1.000 τόνων. Mε βάση την κατηγοριοποίηση του μεγέθους των πετρελαιοκηλίδων από την ITOPF, καθεμία από τις τρεις αυτές διαρροές εντάσσονται στη μεσαία κατηγορία (από 7 έως 700 τόνους). Η πρώτη μεσαία πετρελαιοκηλίδα από δεξαμενόπλοιο για το 2020 σημειώθηκε στην Ευρώπη, ενώ οι άλλες δύο κατεγράφησαν σε Ασία και Αφρική το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Ένα επίσης χαρακτηριστικό της αποτελεσματικότητας των θεσμικών αλλαγών της εποχής στον τομέα της ασφαλούς διαχείρισης των πλοίων αποτελεί το γεγονός ότι τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, οπότε και η ITOPF άρχισε να συλλέγει δεδομένα, η συχνότητα των μεγάλων πετρελαιοκηλίδων (άνω των 700 τόνων) έχει μειωθεί αισθητά και πλέον οι μεγάλες σε μέγεθος διαρροές πετρελαίου αποτελούν σπάνιο φαινόμενο.
Παράλληλα αξίζει να τονιστεί ότι ο μέσος αριθμός διαρροών πετρελαίου από δεξαμενόπλοια άνω των 7 τόνων έχει μειωθεί από τις 79 τη δεκαετία του ’70 στις έξι τα τελευταία δέκα έτη.
Σε ό,τι αφορά τις αιτίες που οδηγούν στα περιστατικά αυτά, στοιχεία της ITOPF δείχνουν ότι οι πετρελαιοκηλίδες άνω των 7 τόνων που προκαλούνται από συγκρούσεις πλοίων αντιπροσωπεύουν το 44% των συνολικών.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η ITOPF καταγράφει τέτοιου είδους περιστατικά, τα οποία αφορούν δεξαμενόπλοια, combined carriers και φορτηγίδες και δεν συλλέγει δεδομένα για άλλους τύπους πλοίων που ενδέχεται να αποτελούν πηγή θαλάσσιας ρύπανσης, όπως το bulk carrier «Wakashio» και το περιστατικό στον Μαυρίκιο τον Ιούλιο του 2020.
Φωτό: Φωτό: Maxar Technologies/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ