
Σε κοινή επιστολή τους προς τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ευρωπαϊκή Ένωση Εμπορευματικών Διαμεταφορών (CLECAT) και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Φορτωτών (ESC) ενημερώνουν την Επιτροπή σχετικά με τις τρέχουσες πρακτικές των εταιρειών τακτικών γραμμών οι οποίες, κατά τους ισχυρισμούς τους, δημιουργούν στρεβλώσεις στις ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν, οι πρακτικές αυτές σχετίζονται με την παραβίαση των υπαρχουσών συμβάσεων, την επιβολή παράλογων όρων και πρόσθετων χρεώσεων αναφορικά με την αποδοχή κρατήσεων και τον μονομερή καθορισμό των ναύλων σε πολύ υψηλότερες τιμές από αυτές που είχαν συμφωνηθεί στις συμβάσεις.
Παράλληλα, η διαταραχή των εφοδιαστικών αλυσίδων από τις ακυρώσεις δρομολογίων και εξυπηρέτησης συγκεκριμένων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (blank sailings ‒ που αγγίζει το 30% σε ορισμένους εμπορικούς δρόμους), σε συνδυασμό με την έλλειψη αξιοπιστίας (με μόνο το 50% των πλοίων να φτάνουν στην ώρα τους τον τελευταίο χρόνο) από μέρους των εταιρειών τακτικών γραμμών, έχουν οδηγήσει στην τρέχουσα έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων για τις ευρωπαϊκές εξαγωγές αλλά και στη σημαντική αύξηση των ναύλων ($2.641 ανά TEU την ημέρα των Χριστουγέννων).
Ως εκ τούτου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, οι αρνητικές συνέπειες αυτών των πρακτικών επηρεάζουν εξίσου πολλές μικρές και μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων σε κλάδους λιανικής, μόδας, αυτοκινήτων, καλλυντικών και πληροφορικής.
Τα μέλη των ενώσεων θα συναντηθούν με την Επιτροπή τις προσεχείς ημέρες, για να καταδείξουν περαιτέρω τη ζημία που προκαλούν οι πρακτικές που ακολουθούν οι εταιρείες τακτικών γραμμών στην ανάπτυξη του εμπορίου σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης, ενώ θα ενθαρρύνουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση, προβαίνοντας σε ενέργειες παρόμοιες με εκείνες αρμόδιων αρχών σε άλλα μέρη του κόσμου.
Φωτό: Dominik Lückmann/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Σε τεντωμένο σχοινί ακροβατεί η αγορά των containerships, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο εμπορικός πόλεμος που έχει πυροδοτήσει η πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ…
Το Χρηματιστήριο Αθηνών βρέθηκε στις κορυφαίες θέσεις στην κατάταξη των παγκοσμίων αγορών στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Καταλαμβάνει την τρίτη θέση με απόδοση 18,81%,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ