
Μετά από σειρά επικίνδυνων επιθέσεων στις εγκαταστάσεις της από αντάρτες, η γαλλική Total αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα την παύση των δραστηριοτήτων της στη βόρεια Μοζαμβίκη και την άμεση ανάκληση του μεγαλύτερου μέρους του προσωπικού της από τις πόλεις Afungi και Palma. Η Τοtal συμμετέχει στη γεώτρηση κοιτασμάτων φυσικού αερίου και μέχρι πρόσφατα σκόπευε να αναπτύξει πολυεπίπεδες δραστηριότητες στην ανεκμετάλλευτη αλλά πλούσια σε ενεργειακά αποθέματα Μοζαμβίκη. Οι μάχες ωστόσο μεταξύ ένοπλων φρουρών και δυνάμεων της χώρας συνεχίζονται, τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα, με αποτέλεσμα ο στρατός να απαγορεύσει οποιαδήποτε θαλάσσια κυκλοφορία προς και από τα λιμάνια στις πόλεις Afungi και Palma.
Αν και οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας και καλά εκπαιδευμένοι μισθοφόροι προσπάθησαν να προστατεύσουν τις εγκαταστάσεις της Total στο Afungi, η εκκένωση του προσωπικού της Total δείχνει, σύμφωνα με αφρικανικά ΜΜΕ, ότι η εταιρεία δεν εμπιστεύεται πλέον τις κυβερνητικές δυνάμεις για την προστασία των εγκαταστάσεων και κυρίως των στελεχών της. Σε ανακοίνωση της Total στον τοπικό Τύπο, η διοίκηση τόνισε ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση και διατηρεί σταθερή επικοινωνία με την κυβέρνηση στο Μαπούτο. Ωστόσο, αναλυτές και δημοσιογράφοι παρατηρούν ότι, με τη συγκεκριμένη κίνηση, η Total μάλλον έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να προστατεύσει τις διεθνείς επενδύσεις στη χώρα αλλά και την ασφάλεια των αλλοδαπών εργαζομένων, ειδικά στις βόρειες επαρχίες της. Η απομάκρυνση του προσωπικού σε συνδυασμό με την απαγόρευση οποιασδήποτε μορφής παράκτιας ναυσιπλοΐας ή αλιείας στις βορειοανατολικές επαρχίες αποδεικνύουν ότι η κατάσταση πλέον είναι μάλλον ανεξέλεγκτη.
Μέχρι πρόσφατα η ExxonMobil σχεδίαζε επίσης να κατασκευάσει μονάδες υγροποίησης αερίου στο Afungi, αλλά μέχρι σήμερα καθυστερεί την τελική επενδυτική της απόφαση, ειδικά μετά την προτροπή Αμερικανών αναλυτών να αποφύγουν μια τέτοια σημαντική επένδυση και δέσμευση. Σύμφωνα με ειδικούς, η ανεξέλεγκτη κατάσταση στις επαρχίες της χώρας σε συνδυασμό με τις διά θαλάσσης επιθέσεις δεν επιτρέπουν τον εφησυχασμό των επενδυτών, αντιθέτως οδηγούνται σε αδιέξοδο, αφού καμία δέσμευση της κυβέρνησης σχετικά με θέματα ασφαλείας δεν φαίνεται να τηρείται.
Πριν από μία πενταετία, η κυβέρνηση και οι διεθνείς ενεργειακοί γίγαντες έτριβαν τα χέρια τους για την ανακάλυψη μεγάλων ενεργειακών κοιτασμάτων στην ΑΟΖ της χώρας. Ωστόσο, οι αιματηρές συμπλοκές μεταξύ ανταρτών και συμμοριών στις βόρειες περιφέρειες φαίνεται ότι τρέπουν σε φυγή τους επενδυτές. Οι κεντρικές διοικήσεις των ενεργειακών conglomerates ακούν πλέον μάλλον με προσοχή τους κώδωνες του κινδύνου που κρούουν ειδικοί της Ουάσιγκτον και των Βρυξελλών, οι οποίοι και συστήνουν την αποφυγή της χώρας λόγω επικινδυνότητας στις επαρχίες της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ