Μια πολυμελής αντιπροσωπεία αξιωματούχων της Αιθιοπίας, με επικεφαλής την υπουργό Μεταφορών Dagmawit Moges, συναντήθηκε πρόσφατα στο Χαρτούμ, πρωτεύουσα του Σουδάν, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών του Σουδάν, με βασικό αντικείμενο διαπραγματεύσεων τις θαλάσσιες μεταφορές της Αιθιοπίας. Σκοπός της αιθιοπικής αντιπροσωπείας είναι να αξιοποιηθεί στον βέλτιστο βαθμό η απρόσκοπτη πρόσβαση των διά θαλάσσης εμπορευμάτων και φορτίων της εσώκλειστης χώρας προς τον κεντρικό λιμένα του Σουδάν, Port Sudan, και από εκεί προς τις διεθνείς αγορές.
Η συνάντηση κορυφής είχε ως βασικό στόχο να αξιοποιηθεί, μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στην περιοχή, το Port Sudan ως μια πρόσθετη επιλογή για τις διά θαλάσσης διεθνείς μεταφορές από και προς την Αιθιοπία. Η αύξηση των εξαγωγών της χώρας, σε συνδυασμό με τις τεταμένες σχέσεις με την Ερυθραία και τη Σομαλία αλλά και την απόλυτη εξάρτηση από τον λιμένα του Τζιμπουτί, αναγκάζει την κυβέρνηση στην Αντίς Αμπέμπα να βρει άμεσες λύσεις για τη διευκόλυνση του εξαγωγικού εμπορίου της χώρας.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι από τη διοίκηση του λιμένα Port Sudan, την εταιρεία διαχείρισης σιδηροδρόμων του Σουδάν, την Αρχή διοίκησης των εθνικών οδών του Σουδάν, το Υπουργείο Εμπορίου και τις Τελωνειακές Αρχές. Η υπουργός Dagmawit Moges πραγματοποίησε επίσης συνομιλίες με τον αναπληρωτή υπουργό Ενέργειας και Μεταλλείων του Σουδάν Khairy Abdel-Rahman για θέματα που αφορούν τον τομέα της εξόρυξης πετρελαίου στο Σουδάν αλλά και τον εφοδιασμό και τη διανομή προϊόντων πετρελαίου στις δύο χώρες. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη βελτίωση της απρόσκοπτης μεταφοράς του πετρελαίου από τα νότια εδάφη του Σουδάν, τα οποία είναι πλούσια σε κοιτάσματα μαύρου χρυσού, προς την Αιθιοπία και τις διεθνείς αγορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ανέλπιστο ίσως «μπάσιμο» στις ΑΠΕ επιχειρούν τα κράτη της Μέσης Ανατολής, που παραδοσιακά εξαρτώνται από τον «μαύρο χρυσό» για τις ενεργειακές τους ανάγκες.…
Με τα επίπεδα διάλυσης εμπορικών πλοίων να έχουν παραμείνει νωχελικά τα τελευταία έτη, η μέση ηλικία τους αυξάνεται και συνεπώς οι προοπτικές της αγοράς…
Ο Περικλής Γ. Καλλιμανόπουλος (1892-1979) υπήρξε ένας από τους πρώτους Έλληνες πλοιοκτήτες που ασχολήθηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία με τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, κλάδο εξαιρετικά…
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η τροφοδοσία πλοίων με LNG στο Ρότερνταμ το 2024. Ειδικότερα, πλοία στον ολλανδικό λιμένα προμηθεύτηκαν 940.000 κ.μ. LNG έναντι 620.000 κ.μ.…
Ο ρυθμός υπερθέρμανσης των ωκεανών έχει υπερτετραπλασιαστεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Environmental Research Letters». Όπως διαπιστώνεται, οι…
Την απόκτηση των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου Harland & Wolff στη Βόρεια Ιρλανδία, στη Σκωτία και στην Αγγλία ανακοίνωσε η Navantia UK, θυγατρική του ισπανικού…
Εν μέσω αβεβαιότητας για το μέλλον των ΑΠΕ στις ΗΠΑ, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι αμερικανικές εταιρείες παραγωγής ηλιακής…
Ακόμα μία εβδομάδα μεταβλητότητας μετρά η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, καθώς οι ναύλοι των VLGCs, μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ., οδηγήθηκαν σε άνοδο. Ειδικότερα, βάσει της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ