Τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές για πρόγραμμα δανεισμού του ελληνικού Δημοσίου για το 2021 ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).
Όπως προκύπτει από αυτές το ελληνικό Δημόσιο προχωρά για να καλύψει τις δανειακές του ανάγκες το 2021, οι οποίες θα κυμανθούν από 22 έως 24 δισ. ευρώ -διαθέτοντας στα Ταμεία του ρευστά διαθέσιμα 31 δισ. ευρώ. Εξαιτίας των πρόσθετων δαπανών που έχουν προκληθεί εξαιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία το Δημόσιο έχει ξοδέψει από τα διαθέσιμα που διέθετε τον Σεπτέμβριο 36 δισ. ευρω, περίπου 5 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά τις ανάγκες που θα πρέπει να καλύψει το 2021 ο δημόσιος δανεισμός, όπως προκύπτει από το σχεδιασμό του ΟΔΗΧ, σε σημαντικό βαθμό διαφοροποιείται ανάλογα με το πόσο θα επιχειρήσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να μειώσει το ύψος του βραχυχρόνιου Δημόσιου χρέους ήτοι των Εντόκων Γραμματίων.
Έτσι σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, οι δανειακές ανάγκες του Δημοσίου ανέρχονται σε 22 δισ. ευρώ υπό την προϋπόθεση ότι το Δημόσιο θα μειώσει το στοκ των Εντόκων Γραμματίων κατά 1,6 δισ. ευρώ (από 11,8 δισ. ευρώ που είναι τώρα). Στην περίπτωση που το Δημόσιο προχωρήσει σε εξόφληση Εντόκων Γραμματίων ύψους 3,8 δισ. ευρώ, τότε οι δανειακές ανάγκες θ΄ αυξηθούν στα 24 δισ. ευρώ. Οι δανειακές ανάγκες το 2021 επιβαρύνονται με την αποπληρωμή μέρους των διακρατικών δανείων και δόσεων προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ύψους 5,4 δισ. ευρώ.
Οι δανειακές αυτές ανάγκες θα καλυφθούν με την έκδοση νέων ομολόγων στην αγορά. Στο πρώτο σενάριο το Δημόσιο σχεδιάζει ν΄ αντλήσει από την αγορά με ομόλογα μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης διάρκειας 8 δισ. ευρώ. Στο δεύτερο σενάριο το ύψος του δανειακού προγράμματος αυξάνεται στα 12 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι 12 δισ. ευρώ άντλησε και εφέτος το Δημόσιο με τις εκδόσεις νέων ομολόγων.
Και στα δύο σενάρια, όπως αναφέρει ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, οι εκδόσεις ομολόγων θα πραγματοποιηθούν με γνώμονα την μείωση του κόστους που συνεπάγεται για τον Προϋπολογισμό ο δανεισμός, αλλά και την ενίσχυση της παρουσίας του Δημοσίου στην αγορά των ομολόγων. Όσον αφορά στην πρώτη παράμετρο το κόστος εξυπηρέτησης του Δημοσίου Χρέους (δηλαδή οι δαπάνη για τόκους ως ποσοστό των συνολικών δαπανών) έχει περιοριστεί από το 10,9% του 2012 στο 6,5% φέτος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Yannis Kolesidis/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Την αύξηση του μεριδίου της στις παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα από το 14,5% το 2023 στο 15-23% το 2026 και στο 25-30% το 2050 καλοβλέπει…
Στη μείωση των εκπομπών ελλιμενισμένων πλοίων στρέφεται ολοένα και πιο έντονα η Ευρώπη, με πρόσφατη εξέλιξη τη χρηματοδότηση τεσσάρων λιμένων στη Βόρεια Ευρώπη, προκειμένου…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνεχίζουν να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων, με το orderbook τους να αυξάνεται και τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να…
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ