Αναρτήθηκε πριν από λίγες ώρες η συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ των δύο κρατών, που είχε υπογραφεί στο Κάιρο στις 6 Αυγούστου, στην επίσημη ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Ωκεάνιων Υποθέσεων και του Δικαίου της Θάλασσας του ΟΗΕ από το Γραφείο Νομικών Υποθέσεων της Γραμματείας των Ηνωμένων Εθνών.
Με την πράξη αυτή, η οποία, όπως τονίζουν διπλωματικές πηγές, έγινε σε χρόνο ρεκόρ, πρωτοκολλήθηκε στα Ηνωμένα Έθνη και στη συνέχεια αναρτήθηκε η συμφωνία που συνήψε η χώρα μας με την Αίγυπτο πριν από τέσσερις μήνες.
Η σημασία της εν λόγω ανάρτησης δεν έγκειται μόνο στο γεγονός της δημοσίευσης της συμφωνίας Ελλάδας-Αιγύπτου αυτής καθ’ αυτής, αλλά ότι έγινε σε πολύ μικρό διάστημα και παρά το γεγονός ότι πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ είναι ο Τούρκος Volkan Bozkir.
Η ταχύτητα της πρωτοκόλλησης και ανάρτησης της εν λόγω συμφωνίας, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση της ανάρτησης του «τουρκο-λυβικού μνημονίου», αποτελεί το αποτέλεσμα πολύμηνης προσπάθειας του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, ο οποίος βρίσκεται σε τακτική επικοινωνία με τον γγ του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Σημειώνεται, ότι ο υπουργός Εξωτερικών συναντήθηκε τρεις φορές με τον Πορτογάλο ανώτατο αξιωματούχο κατά τους τελευταίους μήνες, δύο φορές στη Γενεύη και πιο πρόσφατα στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Τέλος, όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, η εν λόγω ανάρτηση αποτελεί την πρώτη που πραγματοποιείται, όσον αφορά συμφωνίες για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών μεταξύ της Ελλάδας και γειτονικής χώρας, πάντα στη βάση του Δικαίου της Θάλασσας, εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Έπεται η ανάρτηση της συμφωνίας με την Ιταλία, ευθύς μόλις τεθεί σε ισχύ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη…
Το πλοίο Guang Rong, μήκους 103 μέτρων με σημαία Κύπρου, προσάραξε στην ακτή της Τοσκάνης, στην περιοχή Μαρίνα Ντι Μάσα. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο,…
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, το Propeller Club Πειραιά διοργάνωσε την ετήσια εκδήλωσή του για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα…
Νέο κέντρο ελέγχου για τη διαχείριση της παραγωγής ενέργειας από το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αιολικών, φωτοβολταϊκών και υδροηλεκτρικών έργων του Ομίλου ΔΕΗ στη Ρουμανία…
Μικρό αεροσκάφος που μετέφερε εργαζόμενους στον πετρελαϊκό τομέα στην πολιτεία Γιούνιτι του Νοτίου Σουδάν συνετρίβη την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη…
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο»…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες στην ψηφιακή εποχή με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) από τον DNV, την HD Hyundai Mipo (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ