
Mε μία απόφαση-ορόσημο η Committee of Experts του International Labour Organisation (ILO) στέλνει ένα δυνατό μήνυμα προς τις κυβερνήσεις οι οποίες έχουν παραβλέψει το καθήκον τους να διασφαλίσουν τα δικαιώματα των ναυτικών σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία κατά την περίοδο της πανδημίας.
Η επιτροπή αποτελούμενη από 20 νομικούς απεφάνθη ότι οι κυβερνήσεις δεν έχουν καταφέρει να διασφαλίσουν τις ελάχιστες προδιαγραφές για την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών που ορίζονται από την MLC 2006.
Η απόφαση έρχεται μετά από προτάσεις τόσο του ΙLO όσο και του ICS.
Με αφορμή την απόφαση της επιτροπής ο γγ του ΙΤF Stephen Cotton και ο γγ του ICS Guy Platten με κοινή τους δήλωση αναφέρουν τα εξής:
«Η απόφαση καθιστά ξεκάθαρο ότι είναι νομικά και ηθικά λάθος για τις χώρες να συνεχίσουν να αναμένουν από τους ναυτικούς να εργάζονται επ’ αόριστον, προμηθεύοντας τον κόσμο με τρόφιμα, φάρμακα και άλλα βασικά αγαθά και την ίδια στερώντας τους τα θεμελιώδη δικαιώματά τους ως ναυτικοί, ως εργαζόμενοι και ως άνθρωποι. Αυτή η απόφαση-ορόσημο είναι μια σαφής δικαίωση για τα όσα ζητούν ναυτεργατικά σωματεία και εφοπλιστικές ενώσεις τους τελευταίους εννέα μήνες.
Η απόφαση ξεκαθαρίζει ότι όλες οι κυβερνήσεις θα πρέπει να ακολουθούν τη διεθνή νομοθεσία και άμεσα να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως key workers. Αυτό σημαίνει να επιτρέπεται στους ναυτικούς η αποβίβαση σε λιμάνια για ιατρική παρακολούθηση και η πρόσβαση σε αεροδρόμια για τον επαναπατρισμό τους όταν ολοκληρώνονται οι συμβάσεις τους. […] Μέχρι σήμερα 46 χώρες έχουν αναγνωρίσει τους ναυτικούς ως key workers, το οποίο δεν είναι αρκετό.
Χαιρετίζουμε την παρέμβαση της επιτροπής του ΙLO με την οποία εξηγεί πως οι κυβερνήσεις έχουν αποτύχει στις υποχρεώσεις τους».
Μπορείτε να βρείτε την απόφαση της επιτροπής η οποία στάλθηκε στις κυβερνήσεις εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Μετά από μήνες έντονων διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ενέκρινε σήμερα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα…
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ,…
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων, όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ