Mε μία απόφαση-ορόσημο η Committee of Experts του International Labour Organisation (ILO) στέλνει ένα δυνατό μήνυμα προς τις κυβερνήσεις οι οποίες έχουν παραβλέψει το καθήκον τους να διασφαλίσουν τα δικαιώματα των ναυτικών σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία κατά την περίοδο της πανδημίας.
Η επιτροπή αποτελούμενη από 20 νομικούς απεφάνθη ότι οι κυβερνήσεις δεν έχουν καταφέρει να διασφαλίσουν τις ελάχιστες προδιαγραφές για την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών που ορίζονται από την MLC 2006.
Η απόφαση έρχεται μετά από προτάσεις τόσο του ΙLO όσο και του ICS.
Με αφορμή την απόφαση της επιτροπής ο γγ του ΙΤF Stephen Cotton και ο γγ του ICS Guy Platten με κοινή τους δήλωση αναφέρουν τα εξής:
«Η απόφαση καθιστά ξεκάθαρο ότι είναι νομικά και ηθικά λάθος για τις χώρες να συνεχίσουν να αναμένουν από τους ναυτικούς να εργάζονται επ’ αόριστον, προμηθεύοντας τον κόσμο με τρόφιμα, φάρμακα και άλλα βασικά αγαθά και την ίδια στερώντας τους τα θεμελιώδη δικαιώματά τους ως ναυτικοί, ως εργαζόμενοι και ως άνθρωποι. Αυτή η απόφαση-ορόσημο είναι μια σαφής δικαίωση για τα όσα ζητούν ναυτεργατικά σωματεία και εφοπλιστικές ενώσεις τους τελευταίους εννέα μήνες.
Η απόφαση ξεκαθαρίζει ότι όλες οι κυβερνήσεις θα πρέπει να ακολουθούν τη διεθνή νομοθεσία και άμεσα να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως key workers. Αυτό σημαίνει να επιτρέπεται στους ναυτικούς η αποβίβαση σε λιμάνια για ιατρική παρακολούθηση και η πρόσβαση σε αεροδρόμια για τον επαναπατρισμό τους όταν ολοκληρώνονται οι συμβάσεις τους. […] Μέχρι σήμερα 46 χώρες έχουν αναγνωρίσει τους ναυτικούς ως key workers, το οποίο δεν είναι αρκετό.
Χαιρετίζουμε την παρέμβαση της επιτροπής του ΙLO με την οποία εξηγεί πως οι κυβερνήσεις έχουν αποτύχει στις υποχρεώσεις τους».
Μπορείτε να βρείτε την απόφαση της επιτροπής η οποία στάλθηκε στις κυβερνήσεις εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ