Οι διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί εκπροσώπησης του εφοπλισμού και της ναυτεργασίας ECSA, ΕΤF, ΙCS και ITF, με κοινή επιστολή τους στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, στον αντιπρόεδρο Μαργαρίτη Σχοινά, στην Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων Ylva Johansson και στην Επίτροπο Μεταφορών Adina Vălean, επανέλαβαν το αίτημά τους στην Επιτροπή να διασφαλίσει την έγκαιρη αποβίβαση ατόμων που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα και τα οποία διασώζονται από εμπορικά πλοία και τα πληρώματά τους.
Οι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας πρώτη φορά προσέγγισαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν αυτή δημοσίευσε το νέο Σύμφωνο για τη μετανάστευση χωρίς σε αυτό να αναφέρεται η συμβολή των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ECSA, η δημοσίευση του νέου Συμφώνου ήρθε λίγες ημέρες μετά τη μεγαλύτερη διάσωση 27 προσφύγων και μεταναστών από εμπορικό πλοίο και συγκεκριμένα από το «Maersk Etienne».
Μετά την έκκληση των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας, η Επίτροπος Johansson συναντήθηκε με εκπροσώπους των ECSA και ETF και τους διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή κατανόησε τις ανησυχίες τους, ότι θα διερευνήσει όλες τις επιλογές για να καταστήσει σαφή την υποστήριξή της και θα προτείνει άμεση δράση από τα κράτη-μέλη.
«Θεωρούμε σημαντικό να επισημάνουμε ότι, όταν τα εμπορικά πλοία διασώζουν άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο, το πράττουν για να εκπληρώσουν τις ανθρωπιστικές υποχρεώσεις τους και τις υποχρεώσεις τους στο διεθνές δίκαιο. Είναι υψίστης σημασίας το ότι στα πλοία αυτά υπάρχει η διαβεβαίωση ότι τα κράτη-μέλη εκπληρώνουν επίσης τις ευθύνες τους βάσει του διεθνούς δικαίου και
συνεργάζονται για την ασφαλή και γρήγορη αποβίβαση ανθρώπων σε κίνδυνο», σημειώνουν οι ECSA, ΕΤF, ΙCS και ITF στην ανακοίνωσή τους.
Παρά το γεγονός ότι οι κοινωνικοί εταίροι της ναυτιλίας χαιρέτισαν τη διαβεβαίωση της Επιτροπής, εντούτοις θεωρούν ότι το νέο Σύμφωνο για τη μετανάστευση είναι ανεπαρκές για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των εμπορικών πλοίων και των πληρωμάτων τους.
Φωτό: ET WE(CIS) LOUISE GEORGE/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Aύξηση περίπου μισού δισ. ευρώ (551 εκατομμμύρια ευρώ) κατέγραψαν οι καταθέσεις από νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Νοέμβριο του 20224, αγγίζοντας τα 147,8 δισ. ευρώ, έναντι μείωσης…
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής…
Το πράσινο φως άναψε το Υπουργικό Συμβούλιο του Ιράκ για την κατασκευή ενός πετρελαιαγωγού που θα ενισχύσει το δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου εντός της χώρας…
Η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοίνωσε την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, ότι διεξάγει επιθεώρηση στο τάνκερ «Eagle S», για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Η Tesla εξακολουθεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρότι οι ΗΠΑ ‒αλλά και ευρύτερα η Δύση‒ υιοθετούν μια…
Η πληθώρα συμβάντων τεχνικών προβλημάτων που έχουν εκδηλωθεί στις αερομεταφορές το 2024 έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την αγορά, με εταιρείες του κλάδου να προβαίνουν σε…
Με δυναμικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι παραγγελίες πλοίων και το 2024, καθώς έλαβαν χώρα παραγγελίες για 3.029 εμπορικά πλοία. Από τα πλοία αυτά, τα 485…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ