
Stop στις μελλοντικές άδειες για την εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα βάζει η Δανία, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της για την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων έως το 2050 και μετά από συμφωνία που επιτεύχθηκε με την πλειοψηφία των μελών του κοινοβουλίου της χώρας.
«Βάζουμε τέλος στην εποχή των ορυκτών καυσίμων», ανέφερε ο Δανός υπουργός Κλίματος, Dan Jorgensen, περιγράφοντας τη συμφωνία ως ένα νέο, πράσινο κεφάλαιο για τη Βόρεια Θάλασσα.
Η Δανία, η οποία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών GHG κατά 70% έως το 2030, ξεκίνησε τις παράκτιες εξορύξεις πετρελαίου και φυσικού αερίου το 1972.
Το μέλλον της παραγωγής πετρελαίου στη Δανία βρίσκεται στην κορυφή της πολιτικής αντιπαράθεσης από τις αρχές του έτους, καθώς η κυβέρνηση ανέστειλε την όγδοη διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή αδειών σε διεθνείς εταιρείες για την εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα.
Τη συμφωνία για το τέλος της εξόρυξης στη Βόρεια Θάλασσα υποστήριξαν τόσο τα συντηρητικά κόμματα όσο και κόμματα της κεντροαριστεράς στο δανέζικο κοινοβούλιο.
Με διθυραμβικά σχόλια χαιρέτισαν την εν λόγω απόφαση περιβαλλοντικές ΜΚΟ και ακτιβιστές. Χαρακτηριστικά, η Greenpeace κάνει λόγο για «μια ιστορική νίκη για το κλίμα» και για μια «απόφαση-ορόσημο».
Μένει να δούμε πώς θα αντιδράσουν στην απόφαση αυτή τόσο η Νορβηγία όσο και το Ηνωμένο Βασίλειο, των οποίων η παραγωγή πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν της Δανίας.
Φωτό: Kim Laland/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ