Oι επικεφαλής διεθνών οργανισμών της ναυτιλίας που συνιστούν το Round Table (INTERCARGO, INTERTANKO, BIMCO, ICS) συναντήθηκαν πρόσφατα ηλεκτρονικά προκειμένου να συζητήσουν τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο καθώς οδεύουμε προς το επόμενο έτος.
Πιο συγκεκριμένα, ψηλά στην ατζέντα βρέθηκε και πάλι το ζήτημα των αλλαγών πληρωμάτων και η έλλειψη μιας διεθνούς αναγνώρισης των ναυτικών ως ‘’key workers’’. Στο πλαίσιο αυτό ανοικτή επιστολή απέστειλαν οι κ.κ Sadan Kaptanoglu (ΒIMCO), Esben Poulsson (ICS), Δημήτρης Φαφαλιός (ΙΝΤΕRCARGO) και Paolo d’ Amico (INTERTANKO) στον Jeff Bezos, CEO της Αmazon. Στην κοινή επιστολή τους, οι επικεφαλής του Round Table κάνουν έκκληση στον κ. Bezos να χρησιμοποιήσει την επιρροή του ως κορυφαίος επιχειρηματίας, του οποίου οι δραστηριότητες βασίζονται εν πολλοίς στη ναυτιλία, προκειμένου να βρεθεί λύση για τους 400.000 αποκλεισμένους ναυτικούς.
«Περισσότεροι από 400.000 ναυτικοί, οι οποίοι υποστηρίζουν την απρόσκοπτη ροή αγαθών ανά τον κόσμο, είναι αποκλεισμένοι στα πλοία, καθώς οι κυβερνήσεις δεν αναγνωρίζουν τον ζωτικής σημασίας ρόλο τους. Μερικοί από αυτούς βρίσκονται στη θάλασσα για πάνω από ένα χρόνο, ανήμποροι να αποβιβαστούν από τα πλοία λόγω των υφιστάμενων περιορισμών της πανδημίας. Το γεγονός ότι δεν έχουν φυσική επαφή με τις οικογένειές τους επιδεινώνει την ψυχική τους υγεία. Κατά τη διάρκεια των δύσκολων αυτών συνθηκών συνεχίζουν να μεταφέρουν αγαθά για να καλύψουν τη ζήτηση που δημιουργείται από πλατφόρμες όπως η Amazon», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή.
Στην επιστολή τονίζεται ότι η επιρροή ενός επιχειρηματία σαν του Bezos μπορεί να συμβάλλει στις προσπάθειες των οργανισμών της ναυτιλίας προκειμένου οι ναυτικοί να αναγνωριστούν ως «key workers» και μάλιστα το ζήτημα να γνωστοποιηθεί στις κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της νεοεκλεγείσας των ΗΠΑ.
«Έχετε τη δύναμη να κάνετε τη διαφορά για 400.000 αφοσιωμένους επαγγελματίες, χάρη στις θυσίες των οποίων η παγκόσμια αγορά συνεχίζει να λειτουργεί. Χωρίς αυτούς, το παγκόσμιο εμπόριο, όπως το γνωρίζουμε, θα πάψει να υφίσταται», καταλήγει η επιστολή.
Άλλα θέματα που συζητήθηκαν κατά την ψηφιακή συνάντηση του Round Table ήταν η ανάγκη για άμεσο και αποτελεσματικό εμβολιασμό των ναυτικών, όταν το εμβόλιο κατά του ιού καταστεί διαθέσιμο, αλλά και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας. Χαιρετίστηκε τέλος η πρόοδος που επετεύχθη στην MEPC 75 του ΙΜΟ, ωστόσο τονίστηκε ότι είναι άμεση ανάγκη έρευνας και πολιτικής βούλησης προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της μηδενικών εκπομπών βιομηχανίας έως το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2024, η Πρέσβειρα και Γενική Πρόξενος του Παναμά στην Ελλάδα, Α.Ε. κυρία Julie Lymberopulos Karnakis, είχε την τιμή να παραδώσει…
Τα ποσοστά συγκέντρωσης στον κλάδο ενέργειας αυξάνονται, με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ConocoPhillips να ολοκληρώνει την απόκτηση της, επίσης εισηγμένης στο…
Το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλοίο ανεφοδιασμού LNG για εσωτερικές πλωτές οδούς στην Ευρώπη, αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα που θέτει νέα πρότυπα στην ενεργειακή…
Η παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να υποστεί βαρύ πλήγμα σε περίπτωση που νέα περιοριστικά μέτρα κάνουν την εμφάνισή τους στο εμπόριο, μετά και την…
Τα πρόσφατα δεδομένα για τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας προκαλούν θετικές εκτιμήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ζήτησης, μετά από μήνες νωχελικότητας από τη…
Προκλήσεις φέρεται να αντιμετωπίζει η παραγωγή σιταριού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωθώντας το International Grains Council (IGC) να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του…
Η προηγμένη τεχνολογία Norsepower Rotor Sails (NPRS) έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη ναυτιλία, ενσωματώνοντας την αιολική πρόωση σε πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου…
Τη στήριξή της στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας επιβεβαιώνει εκ νέου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα υπουργεία Οικονομικών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ