
Εικάζεται πως ο ανανεωμένος σχεδιασμός νέων ηλιακών συλλεκτών, ή αλλιώς πάνελ, μπορεί να προσφέρει έως και 125% υψηλότερη απόδοση, ενισχύοντας τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η υψηλότερη απόδοση των νέων ηλιακών πάνελ θα οφείλεται στον σχεδιασμό «σκακιέρας» της επιφάνειάς τους, ο οποίος ενισχύει την απορρόφηση ηλιακής ενέργειας, που μετατρέπεται κατόπιν σε ηλεκτρική ενέργεια.
Η ομάδα έρευνας προήλθε από τη συνεργασία των πανεπιστημίων Γιορκ του Ηνωμένου Βασιλείου και NOVA της Λισαβόνας. Οι μελετητές διερεύνησαν τις εναλλαγές στην απορρόφηση των ηλιακών πάνελ ανάλογα με τα σχέδια που υπήρχαν στην επιφάνειά τους και κατέληξαν στη «σκακιέρα» ως την αποδοτικότερη επιλογή.
Ο νέος σχεδιασμός δεν εστιάζει μόνο στην αλλαγή της επιφάνειας, αλλά και στη δημιουργία ελαφρύτερων, πιο ευέλικτων και πιο ελαφριών πάνελ. Οι αλλαγές στη μορφή των πάνελ στοχεύουν στην ευρύτερη χρήση τους ακόμα και από οικίες.
Το πυρίτιο είναι ένα χημικό στοιχείο, υλικό που υπάρχει στους ηλιακούς συλλέκτες, και είναι απαραίτητο για τη δημιουργία των ηλιακών κυψελών. Συνεπώς η ανάπτυξη λεπτότερων πάνελ τα καθιστά φθηνότερα και οικολογικότερα.
Η δημιουργία λεπτότερων ηλιακών συλλεκτών στοχεύει επίσης στη μείωση της χρήσης πυριτίου. Η διύλιση του πυριτίου είναι μια ενεργοβόρος διαδικασία, άρα οι μελετητές, δημιουργώντας δέκα φορές λεπτότερα πάνελ, ουσιαστικά μειώνουν το κόστος για την παραγωγή του και εν τέλει ενισχύεται η μεταστροφή προς μια «πράσινη» οικονομία.
Συμφώνα με δεδομένα από το Υπουργείο Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής του Ηνωμένου Βασιλείου, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης και της ηλιακής, ήταν υπεύθυνες για το 47% της ηλεκτρικής ενέργειας που παρήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Φωτό: Grégory ROOSE/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ