
Οι Αυστραλοί θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν “πιο συχνές και πιο σοβαρές” καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής, προειδοποίησε σήμερα επιτροπή έρευνας για τις καταστροφικές πυρκαγιές που κατέκαψαν τη χώρα το 2019 και το 2020.
Πυρκαγιές ξεσπούν κάθε χρόνο στην Αυστραλία στο τέλος του χειμώνα, όμως το περασμένο έτος ήταν ιδιαίτερα σφοδρές, ενώ προκάλεσαν τον θάνατο 33 ανθρώπων και κατέστρεψαν μια επιφάνεια ίση με τη Βρετανία.
“Αυτό που ήταν πρωτόγνωρο είναι τώρα το μέλλον μας”, προειδοποίησε η βασιλική επιτροπή έρευνας που ανέλαβε να προετοιμάσει καλύτερα τη χώρα να αντιμετωπίζει φυσικές καταστροφές.
Σύμφωνα με την επιτροπή, οι καταστροφές όχι μόνο “δυστυχώς θα είναι πιο συχνές και πιο σοβαρές”, αλλά “μπορούμε να αναμένουμε περισσότερα επικίνδυνα φαινόμενα ταυτόχρονα ή συνεχόμενα”.
“Στη διάρκεια των 12 τελευταίων μηνών υπήρξε ξηρασία, κύματα καύσωνα και πυρκαγιές, τις οποίες ακολούθησαν σφοδρές καταιγίδες, πλημμύρες και μια πανδημία”, υπενθύμισε η επιτροπή.
Οι πυρκαγιές στην Αυστραλία διήρκησαν εννέα μήνες μέχρι τον Μάρτιο και μέχρι τότε είχαν σκοτώσει ή εκτοπίσει τρία δισεκατομμύρια ζώα, ενώ κόστισαν στην οικονομία της χώρας περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια (6 δισεκ. ευρώ).
Το ετήσιο κόστος των καταστροφών ενδέχεται να αυξηθεί και να φτάσει περίπου τα 27 δισεκατομμύρια δολάρια ως το 2050, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιδείνωση της κλιματικής αλλαγής “η οποία είναι αναπόφευκτη τις επόμενες δύο δεκαετίες”.
“Ως συνέπεια αναμένεται να συνεχίζει να αυξάνεται το επίπεδο των θαλασσών. Οι κυκλώνες αναμένεται να μειωθούν σε αριθμό, αλλά να αυξηθεί η έντασή τους. Οι πλημμύρες και οι δασικές πυρκαγιές αναμένεται να γίνουν πιο συχνές και πιο έντονες”.
Μεταξύ των 80 συστάσεών της, η επιτροπή ζητεί καλύτερα δεδομένα για τον τρόπο με τον οποίο η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει συγκεκριμένους τομείς. Ωστόσο δεν ζητεί από τη συντηρητική κυβέρνηση της Αυστραλίας, η οποία δέχθηκε επικρίσεις ότι καθυστερεί να αναλάβει δράση κατά της κλιματικής αλλαγής, να αντιμετωπίσει τις βαθιές της ρίζες, κάτι που απογοήτευσε πολλούς ειδικούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Bianca De Marchi/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ