Tης Σουζάνας Λασκαρίδη, Director της Laskaridis Shipping και Ιδρύτριας και Διευθύντριας του BlueCycle
Με αφορμή τις πρόσφατες συζητήσεις και πολιτικές πρωτοβουλίες στα διεθνή και ευρωπαϊκά όργανα για τη γαλάζια οικονομία και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η κ. Σουζάνα Λασκαρίδη μιλά στα Ναυτικά Χρονικά για τις έννοιες της βιωσιμότητας και της κυκλικής οικονομίας.
Αποφασίσατε να ασχοληθείτε επιχειρηματικά με τον τομέα της βιωσιμότητας. Γιατί επιλέξατε τον Πειραιά ως βάση του BlueCycle και ποια είναι τα πρώτα συμπεράσματα από το νέο αυτό εγχείρημα;
Ο Πειραιάς είναι ένα πολύ κομβικό σημείο, το οποίο διέθετε ανέκαθεν σημαντική βιομηχανική δραστηριότητα. Παρότι η πόλη έχει εξελιχθεί σε πολλές κατευθύνσεις μέσα στα χρόνια, ο Πειραιάς παραμένει επιχειρηματικός κόμβος, ενώ τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια αναγέννηση της βιομηχανικής του δραστηριότητας. Πιστεύω ακράδαντα πως ο Πειραιάς, εκτός από παρελθόν, έχει και μέλλον. Επιπλέον, ως οικογένεια είμαστε συναισθηματικά δεμένοι με τον Πειραιά. Είναι ένα μέρος που αγαπώ πολύ και αποτελεί, μεταξύ άλλων, έδρα και του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Το BlueCycle είναι ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα, οπότε θα έλεγα πως είναι νωρίς ακόμη για συμπεράσματα. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τις καινοτόμες επιχειρήσεις, έχουμε αντιληφθεί πως αντιμετωπίζουν ουκ ολίγα γραφειοκρατικά κωλύματα ‒ ιδιαίτερα εάν η επιχείρηση δραστηριοποιείται σε δύο τομείς, όπως η ανακύκλωση αλλά και η κατασκευή αντικειμένων. Αντιμετωπίσαμε αρκετές δυσκολίες για την έναρξη του εγχειρήματος. Παρ’ όλα αυτά, με επιμονή καταφέραμε να πείσουμε πως επρόκειτο για κάτι νέο, δίχως προηγούμενο, το οποίο ακολουθεί μια ολιστική προσέγγιση και πραγματοποιεί δύο διαφορετικές δραστηριότητες: τη συλλογή υλικού και τη μεταποίησή του, με σκοπό τη δημιουργία πρώτης ύλης αλλά και νέων προϊόντων. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω πως τα συμπεράσματα είναι μπροστά μας.
Ως νέα επιχειρηματίας που βλέπει τα πράγματα και μέσα αλλά και έξω από τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα, θεωρείτε ότι η ναυτιλία έχει συνειδητοποιήσει τι σημαίνει κυκλική οικονομία και προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος;
Πιστεύω πως, όπως και οι περισσότερες ριζικές αλλαγές στον κλάδο, η βιωσιμότητα ίσως αντιμετωπίζεται με καχυποψία από τη ναυτιλία.
Η αλήθεια είναι πως απαιτείται μια σταδιακή προσέγγιση προκειμένου να επιβεβαιωθεί πως η κυκλική οικονομία και η βιωσιμότητα εν γένει πράγματι μειώνουν τις αρνητικές επιπτώσεις της βιομηχανίας στο περιβάλλον.
Ωστόσο, υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ένα «πάντρεμα» ναυτιλίας και κυκλικής οικονομίας. Οι θαλάσσιες μεταφορές αλλάζουν συνεχώς και ίσως η κυκλική οικονομία και το 3D printing δεν απέχουν τόσο από την καθημερινότητα, όσο ίσως φανταζόμαστε.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη της κ. Σουζάνας Λασκαρίδη με τίτλο «Η βιωσιμότητα μας ωθεί σε έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης» στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 62
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Είναι πιθανό μέσα στο 2025 να δούμε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση, το πιθανότερο στην περιοχή της Κρήτης, που θα μας δώσει μια αρχική εικόνα…
Σε επίπεδα ρεκόρ διαμορφώθηκε η ζήτηση χρυσού το 2024, εξέλιξη στην οποία καίριο ρόλο διαδραμάτισαν οι κεντρικές τράπεζες. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ