
Μια νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει την προσιτότητα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε σχέση με την απορρόφηση της αγοράς στην ΕΕ. Ο χάρτης απεικονίζει τη συσχέτιση μεταξύ της απορρόφησης από την αγορά των ηλεκτρικά φορτισμένων οχημάτων (ECV) και του κατά κεφαλήν ΑΕγχΠ για καθένα από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σε ολόκληρη την ΕΕ, το 3,0% όλων των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2019 ήταν ηλεκτρικά φορτισμένα (ECV). Ωστόσο, 11 κράτη μέλη της ΕΕ εξακολουθούν να έχουν μερίδιο αγοράς ECV χαμηλότερο από 1%, εκ των οποίων επτά χώρες έχουν ακόμη μερίδιο ECV 0,5% ή χαμηλότερο.
Πράγματι, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ECV) συσχετίζεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕγχΠ μιας χώρας, δείχνοντας ότι η προσιτή τιμή αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για τους καταναλωτές.
Όλες οι χώρες με μερίδιο αγοράς ECV κάτω του 1% έχουν ΑΕΠ κάτω των 30.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των κρατών μελών της ΕΕ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και στην Ιταλία και την Ελλάδα.
Σχεδόν το 80% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνονται σε έξι μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ.
Υπάρχει σαφής διαχωρισμός στην προσιτότητα των ECV μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης , καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου που διασχίζει την ήπειρο (π.χ. Ελλάδα 0,4% και Ιταλία 0,9%).
Χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ: Εσθονία – 0,3% (ΑΕγχΠ 21,160 ευρώ), Λιθουανία – 0,4% (ΑΕγχΠ 17,340 ευρώ), Σλοβακία – 0,4% (ΑΕγχΠ 17,270 ευρώ), Ελλάδα – 0,4% (ΑΕΠ 17.500 ευρώ), Πολωνία – 0,5% (ΑΕγχΠ 13,780 ευρώ).
Μερίδιο αγοράς ECV στις 5 μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ: Γερμανία – 3,0% (ΑΕγχΠ 41,510 ευρώ), Ηνωμένο Βασίλειο – 3,1% (ΑΕγχΠ 37,780 ευρώ), Γαλλία – 2,8% (ΑΕγχΠ 35,960 ευρώ), Ιταλία – 0,9% (ΑΕΠ 29,610 ευρώ), Ισπανία – 1,4% ECV (ΑΕγχΠ 26,440 ευρώ).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Gerd Altmann/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο 104% θα ανέλθουν οι αμερικανικοί δασμοί σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές από την Τετάρτη 9 Απριλίου σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα ο Λευκός…
Το NAVIGATOR ASSEMBLY με τίτλο #TimelessSeas #NewPaths, προπομπός του 24ου NAVIGATOR 2024 – The Shipping Decision Makers Forum πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος επέκτασης και ανανέωσης του στόλου του, ο όμιλος Grimaldi προχώρησε σε παραγγελία εννέα πλοίων κατηγορίας ro-pax στο ναυπηγείο κινεζικό China…
Δίχως σταματημό συνεχίζεται η οικοδόμηση του γιγάντιου orderbook της Capital Maritime με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, η Capital προχώρησε στην παραγγελία 20…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις παραγγελίες για πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ