Ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να προελαύνει στα διεθνή ύδατα και η ελληνική εμπορική ναυτιλία εξακολουθεί να κρατά τα ηνία παγκοσμίως και να πρωταγωνιστεί αδιάλειπτα στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Τελευταία «απόδειξη» του ανωτέρου αποτελεί η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2020», η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.
Σύμφωνα λοιπόν με την εν λόγω έκθεση ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας, η οποία αγγίζει τα 363.854.232 dwt. Ο ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό αγγίζει τα 4.648 πλοία. Με μεγάλη απόσταση από τον πρώτο ακολουθεί ο ιαπωνικών συμφερόντων στόλος με 3.910 πλοία συνολικής χωρητικότητας 233.134.877 dwt ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο κινεζικών συμφερόντων στόλος, αποτελούμενος από 6.869 πλοία χωρητικότητας 228.376.872 dwt.
Σε άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία της έκθεσης, η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα μειωθεί κατά 4,1% φέτος ως απόρροια της πανδημίας. Για το 2021 εκτιμά ότι το διά θαλάσσης εμπόριο θα επιστρέψει σε θετικό έδαφος και θα αναπτυχθεί κατά 4,8% δεδομένου ότι θα υπάρξει μια κάποια οικονομική ανάκαμψη.
Στα highlights για την πορεία του θαλάσσιου εμπορίου και τη ναυτιλία το 2019 συγκαταλέγονται τα εξής:
– Το εμπόριο iron ore μειώθηκε για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια, κυρίως λόγω του δυστυχήματος σε ορυχείο της Vale
– H Βραζιλία ξεπέρασε για πρώτη φορά τις ΗΠΑ ως κορυφαίος εξαγωγέας σιτηρών
– Τα λιμάνια επιδεικνύουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για βελτίωση της σύνδεσης με την ενδοχώρα
– Παναμάς, Λιβερία και Νήσοι Μάρσαλ παραμένουν τα κορυφαία κράτη σημαίας σε όρους πλοίων που εγγράφησαν. Έως την 1η Ιανουαρίου τα τρία αυτά νηολόγια αντιπροσώπευαν το 42% του παγκόσμιου τονάζ και το 33,6% σε όρους αξίας πλοίων.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport» πραγματοποιείται κάθε χρόνο και περιλαμβάνει στοιχεία για τις τέσσερις ναυτιλιακές αγορές αλλά και την παγκόσμια οικονομία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης…
Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση…
Η κ. Karin Orsel, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της MF Shipping Group και πρόεδρος της ECSA, επιλέχθηκε να λάβει το βραβείο ισότητας των φύλων…
Εκ νέου πτώση, μετά από μια μικρή ανάπαυλα, κατέγραψαν οι διελεύσεις υγραεριοφόρων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ τον περασμένο Οκτώβριο. Άλλωστε, LNG και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ