
Ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να προελαύνει στα διεθνή ύδατα και η ελληνική εμπορική ναυτιλία εξακολουθεί να κρατά τα ηνία παγκοσμίως και να πρωταγωνιστεί αδιάλειπτα στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Τελευταία «απόδειξη» του ανωτέρου αποτελεί η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2020», η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.
Σύμφωνα λοιπόν με την εν λόγω έκθεση ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας, η οποία αγγίζει τα 363.854.232 dwt. Ο ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό αγγίζει τα 4.648 πλοία. Με μεγάλη απόσταση από τον πρώτο ακολουθεί ο ιαπωνικών συμφερόντων στόλος με 3.910 πλοία συνολικής χωρητικότητας 233.134.877 dwt ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο κινεζικών συμφερόντων στόλος, αποτελούμενος από 6.869 πλοία χωρητικότητας 228.376.872 dwt.
Σε άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία της έκθεσης, η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα μειωθεί κατά 4,1% φέτος ως απόρροια της πανδημίας. Για το 2021 εκτιμά ότι το διά θαλάσσης εμπόριο θα επιστρέψει σε θετικό έδαφος και θα αναπτυχθεί κατά 4,8% δεδομένου ότι θα υπάρξει μια κάποια οικονομική ανάκαμψη.
Στα highlights για την πορεία του θαλάσσιου εμπορίου και τη ναυτιλία το 2019 συγκαταλέγονται τα εξής:
– Το εμπόριο iron ore μειώθηκε για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια, κυρίως λόγω του δυστυχήματος σε ορυχείο της Vale
– H Βραζιλία ξεπέρασε για πρώτη φορά τις ΗΠΑ ως κορυφαίος εξαγωγέας σιτηρών
– Τα λιμάνια επιδεικνύουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για βελτίωση της σύνδεσης με την ενδοχώρα
– Παναμάς, Λιβερία και Νήσοι Μάρσαλ παραμένουν τα κορυφαία κράτη σημαίας σε όρους πλοίων που εγγράφησαν. Έως την 1η Ιανουαρίου τα τρία αυτά νηολόγια αντιπροσώπευαν το 42% του παγκόσμιου τονάζ και το 33,6% σε όρους αξίας πλοίων.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι η έκθεση της UNCTAD «Review of Maritime Transport» πραγματοποιείται κάθε χρόνο και περιλαμβάνει στοιχεία για τις τέσσερις ναυτιλιακές αγορές αλλά και την παγκόσμια οικονομία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ