
Η πρόσφατη εκλογή Μπάιντεν στον αμερικανικό προεδρικό θώκο έφερε χαμόγελα αισιοδοξίας για τη χάραξη μιας νέας εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ έναντι σημαντικών εταίρων τους. Το πώς θα αλλάξει το σκηνικό των σινοαμερικανικών σχέσεων μένει να φανεί το επόμενο έτος.
Πόσο κοντά έχουν έρθει, όμως, τα δύο κράτη μετά τη φάση 1 της εμπορικής συμφωνίας τον περασμένο Ιανουάριο; Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, οι αμερικανικές εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων στην Κίνα υπό τη φάση 1 της εμπορικής συμφωνίας άγγιξαν τα $31,1 δισ., σύμφωνα με πρόσφατο report της BIMCO. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 40% του ποσού των $78,4 δισ. που είχε συμφωνηθεί τον περασμένο Ιανουάριο.
Τον Σεπτέμβριο, βιομηχανικά προϊόντα αξίας $3,6 δισ. εξήχθησαν από τις ΗΠΑ στην Κίνα, αριθμός μικρότερος από τα $4,1 δισ. του περασμένου Αυγούστου. Εντούτοις, η BIMCO αναφέρει ότι οι αριθμοί αυτοί είναι υψηλότεροι από τους αντίστοιχους του 2019 και σαφώς υψηλότεροι από αυτούς του 2017.
Προκειμένου όμως να επιτευχθεί το ποσό των $78,4 δισ., θα πρέπει το διμερές αυτό εμπόριο να αυξηθεί κατά 72% συνολικά το 2020 συγκριτικά με το 2017. Με άλλα λόγια, οι εν λόγω εξαγωγές σε αξία θα πρέπει να αγγίζουν τα $15,8 δισ. για κάθε μήνα από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο, προκειμένου να επιτευχθούν τα συμφωνηθέντα του Ιανουαρίου.
Η ΒΙΜCO επισημαίνει παράλληλα ότι το εμπόριο προϊόντων ενέργειας και αγροτικών αγαθών επίσης έχει μείνει αρκετά πίσω σε σχέση με τις δεσμεύσεις των δύο χωρών υπό τη φάση 1. Τα προϊόντα ενέργειας υπολείπονται 21,7%, ενώ τα αγροτικά εμπορεύματα θα πρέπει να καλύψουν ένα 37,9% ακόμη έως το τέλος του χρόνου. Συνδυαστικά, το εμπόριο των τριών αυτών κατηγοριών είναι αυξημένο κατά 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
«Η ΒΙΜCO ανέκαθεν πίστευε ότι οι στόχοι ήταν ανέφικτοι, ωστόσο κάθε επιπλέον όγκος φορτίου που μεταφέρεται μεταξύ των δύο χωρών είναι καλοδεχούμενος, ιδιαίτερα για την αγορά των dry bulk και των προϊόντων ενέργειας», σχολιάζει με έμφαση ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τον αντίκτυπο της δασμολογικής σύγκρουσης ΗΠΑ και Κίνας προσπαθούν να προστατευτούν οι Κινέζοι εισαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής MB Shipbrokers,…
Οι προσπάθειες με επίκεντρο την επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη Μαύρη Θάλασσα στην κανονικότητα εντείνονται με τις πρόσφατες συνομιλίες να φαίνονται να αποφέρουν καρπούς. Ειδικότερα,…
Η στρατιωτική συνεργασία της Ουάσιγκτον με την Αθήνα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια και την σταθερότητα στην Ευρώπη, σημειώνει ο πρόεδρος των ΗΠΑ…
Μεγάλος αριθμός εμπορικών πλοίων διατέθηκε για τους σκοπούς της επανάστασης, προερχόμενος από τους ιστορικούς ναυτότοπους του Αιγαίου και του Ιονίου και κυρίως από την…
Ο Ντόναλντ Τραμπ, αποφασισμένος να περιορίσει τα έσοδα της Βενεζουέλας από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ανακοίνωσε σήμερα δασμούς 25% σε όσες χώρες…
«Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα μνήμης και υπερηφάνειας. Με την ίδια ανιδιοτέλεια και αφοσίωση με τους προγόνους μας, οι άνδρες και οι γυναίκες του…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2025, η Δημοσιογραφική Διάσκεψη για τον Απολογισμό Έτους του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου και η ενημέρωση για την ανανέωση…
Αντιπροσωπείες από τη Ρωσία και τις ΗΠΑ συναντώνται σήμερα στη Σαουδική Αραβία για συζητήσεις με στόχο την επίτευξη εκεχειρίας στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ