
Σύμφωνα με τo Gard P&I Club, η σταθερή πλέον συχνότητα ατυχημάτων σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που οφείλονται σε πυρκαγιές, καταδεικνύει την ανάγκη για υιοθέτηση πιο αποδοτικών μέτρων προστασίας.
Η συγκεκριμένη πρόταση αναδεικνύεται από στατιστικές έρευνες που εκτιμούν τον μέσο όρο εμφάνισης συγκεκριμένων συμβάντων ή ατυχημάτων ανά δύο εβδομάδες. Επιπρόσθετα, οι έρευνες παραθέτουν και εντοπίζουν τα τρία είδη φορτίων που εμφανίζονται πιο συχνά σε ατυχήματα πυρκαγιάς (κάρβουνο, χημικά παράγωγα, μπαταρίες). Ωστόσο, ανεξάρτητα από το είδος, κρίσιμο ρόλο έχει το σημείο τοποθέτησης του φορτίου, τόσο για την επικινδυνότητα ανάφλεξης όσο και για την «καταπολέμηση» της πυρκαγιάς σε περίπτωση ατυχήματος.
Τόσο τo Gard P&I Club όσο και αρκετοί ακόμα ειδικοί του χώρου αναφέρονται επίσης στη διαπιστωμένη αδυναμία των σχετικών κανονισμών της SOLAS ως προς τη βελτίωση της κατάστασης στις συγκεκριμένες μεταφορές φορτίων. Μάλιστα, αρκετές Σημαίες παροτρύνουν και αυτές, με τη σειρά τους, μια επαναπροσέγγιση των διεθνών κανονισμών από τον IMO.
Είναι πασιφανές, βέβαια, ότι ίσως απαιτείται επανεξέταση των υπαρχουσών πρακτικών από το σύνολο των εμπλεκομένων στη βιομηχανία, με κύριο στόχο την πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση τέτοιου είδους ατυχημάτων και τη συρρίκνωση της συχνότητας εμφάνισής τους.
Φωτό: David Mark/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ