
(Απόσπασμα από το τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 98)
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων με τις εταιρείες στις οποίες ηγούνται εξακολουθούν να κρατούν τα ηνία στη χύδην ναυτιλία. O ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να πρωταγωνιστεί διεθνώς, ακόμα και κατά την κρίσιμη συγκυρία της πανδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τα τέλη Απριλίου), η συνολική αξία του υπό ελληνική διαχείριση ποντοπόρου στόλου ανέρχεται σε $100,446 δισ.
Σημαντική παρουσία είχαν –και εξακολουθούν να έχουν– οι Έλληνες στην ιδιοκτησία αλλά και στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, και είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία του στόλου των tankers που διαχειρίζονται αγγίζει τα $41,3 δισ. (στοιχεία VesselsValue έως τα τέλη Απριλίου), ενώ η αντίστοιχη σε LNG Carriers ανέρχεται σε $19,8 δισ. Συνεπώς ο ελληνόκτητος και ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος δεξαμενόπλοιων και υγραεριοφόρων βρίσκονται στην κορυφή παγκοσμίως με βάση την αξία τους.
Με αφορμή τη δυναμική των ελληνικών συμφερόντων εταιρειών στη διαχείριση και στην πλοιοκτησία tankers, τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν αποκλειστικά για τους αναγνώστες τους ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία, προερχόμενα από τη βάση δεδομένων της VesselsValue.
Ποιες είναι, ωστόσο, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου tankers που διαχειρίζονται; Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά και παρουσίασαν στο τεύχος Οκτωβρίου, η Μaran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση είναι η πλέον ισχυρή στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $3,041 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Dynacom Tankers. Η συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου της Dynacom Tankers ανέρχεται σε $2,301 δισ. H Tsakos Energy Navigation (TEN) καταλαμβάνει την τρίτη θέση. Η αξία του στόλου tankers που διαχειρίζεται η TEN αγγίζει τα $1,878 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Η Τhenamaris βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με την αξία του υπό διαχείριση στόλου της να υπολογίζεται σε $1,673 δισ.
Ακολουθεί η λίστα με τις δέκα κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης tankers ελληνικών συμφερόντων με βάση την αξία του στόλου που διαχειρίζονται:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, το outlook του παγκόσμιου εμπορίου θολώνει και ανατρέπει τις αναπτυξιακές εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).…
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα παράσχει συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπερταμείο, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο της Ελλάδας, για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας βασικών ελληνικών…
Τελευταία Ενημέρωση: 23/04 – 13.58 Ισχυρός σεισμός 6,2 βαθμών σημειώθηκε σήμερα κοντά στην Κωνσταντινούπολη, ανακοίνωσε η υπηρεσία Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Εκτάκτων Καταστάσεων της…
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World…
Στην κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού στο Ceyhan στα Άδανα της Τουρκίας προχωρά η Stolthaven Terminals, θυγατρική της νορβηγικής Stolt-Nielsen, σε συνεργασία με τη…
Τα ινδικά διυλιστήρια συνεχίζουν να εισάγουν ασταμάτητα το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, από πλευράς κόστους, ρωσικό αργό. Το γεγονός αυτό, υποστηρίζει δημοσίευμα του Reuters, ώθησε το…
Ευοίωνα είναι τα μηνύματα για τη ναυσιπλοΐα στον Ρήνο, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα συνέβαλαν στη σημαντική άνοδο…
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ