
Το πρώτο εμπορικά βιώσιμο μεγάλου μεγέθους πλοίο μεταφοράς υδρογόνου στον κόσμο ανέπτυξαν από κοινού το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI), η Hyundai Glovis, το νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR) καθώς και ο νηογνώμονας Korean Register.
Την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου, οι θυγατρικές του Ομίλου HHI, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) και Hyundai Mipo Dockyard (HMD), ανακοίνωσαν ότι έλαβαν την απαραίτητη Έγκριση επί της Αρχής για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μεταφοράς υγρού υδρογόνου τόσο από το νηολόγιο της Λιβερίας όσο και από τον νηογνώμονα Korean Register, σηματοδοτώντας το πρώτο εγχείρημα ανάπτυξης τέτοιου τύπου πλοίου στον κόσμο.
Ο διευθύνων σύμβουλος του LISCR, Alfonso Castillero, δήλωσε: «Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να συμμετέχουμε σε αυτό το κοινό project από την πλευρά ενός κράτους σημαίας με μεγάλη ιστορία και τεχνικές δυνατότητες. Ως νηολόγιο, το τεχνικό μας τμήμα έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια και στην ευθυγράμμιση του πλοίου με τους διεθνείς κανονισμούς».
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το LISCR, τα βασικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το εν λόγω πλοίο είναι το σύστημα επεξεργασίας του φορτίου υγρού υδρογόνου που ανέπτυξε η KSOE, καθώς και η τεχνολογία «boil off gas» (BOG) υδρογόνου με τη χρήση κυψελών καυσίμου.
Το Hydrogen Council εξέδωσε έκθεση σχετικά με τις προοπτικές του υδρογόνου το 2017, η οποία υποδείκνυε ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς του εν λόγω καυσίμου θα ανέλθει στα $2,5 τρισ. έως το 2050, εκπροσωπώντας το 18% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι η κορεατική κυβέρνηση ανακοίνωσε το 2019 το πλάνο της για την ενίσχυση της χρήσης του υδρογόνου από την αυτοκινητοβιομηχανία και τη ναυπηγική.
Με τη χρήση ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης, εξασφαλίζεται ότι το BOG που θα παράγεται από το πλοίο θα μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο για τις κυψέλες καυσίμου του.
Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Μαρκ Κάρνεϊ ορκίστηκε σήμερα νέος πρωθυπουργός του Καναδά και ανακοίνωσε αμέσως ότι θα επιδιώξει να συνεργαστεί με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ ο…
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ