
Το πρώτο εμπορικά βιώσιμο μεγάλου μεγέθους πλοίο μεταφοράς υδρογόνου στον κόσμο ανέπτυξαν από κοινού το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI), η Hyundai Glovis, το νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR) καθώς και ο νηογνώμονας Korean Register.
Την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου, οι θυγατρικές του Ομίλου HHI, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) και Hyundai Mipo Dockyard (HMD), ανακοίνωσαν ότι έλαβαν την απαραίτητη Έγκριση επί της Αρχής για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μεταφοράς υγρού υδρογόνου τόσο από το νηολόγιο της Λιβερίας όσο και από τον νηογνώμονα Korean Register, σηματοδοτώντας το πρώτο εγχείρημα ανάπτυξης τέτοιου τύπου πλοίου στον κόσμο.
Ο διευθύνων σύμβουλος του LISCR, Alfonso Castillero, δήλωσε: «Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να συμμετέχουμε σε αυτό το κοινό project από την πλευρά ενός κράτους σημαίας με μεγάλη ιστορία και τεχνικές δυνατότητες. Ως νηολόγιο, το τεχνικό μας τμήμα έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια και στην ευθυγράμμιση του πλοίου με τους διεθνείς κανονισμούς».
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το LISCR, τα βασικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το εν λόγω πλοίο είναι το σύστημα επεξεργασίας του φορτίου υγρού υδρογόνου που ανέπτυξε η KSOE, καθώς και η τεχνολογία «boil off gas» (BOG) υδρογόνου με τη χρήση κυψελών καυσίμου.
Το Hydrogen Council εξέδωσε έκθεση σχετικά με τις προοπτικές του υδρογόνου το 2017, η οποία υποδείκνυε ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς του εν λόγω καυσίμου θα ανέλθει στα $2,5 τρισ. έως το 2050, εκπροσωπώντας το 18% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι η κορεατική κυβέρνηση ανακοίνωσε το 2019 το πλάνο της για την ενίσχυση της χρήσης του υδρογόνου από την αυτοκινητοβιομηχανία και τη ναυπηγική.
Με τη χρήση ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης, εξασφαλίζεται ότι το BOG που θα παράγεται από το πλοίο θα μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο για τις κυψέλες καυσίμου του.
Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ