Στο στάδιο του σχεδιασμού βρίσκεται το μεγαλύτερο πλοίο Ro-Ro το οποίο θα κινείται με αιολική ενέργεια. Ο σχεδιασμός του πλοίου «Oceanbird» έχει ανατεθεί στη σουηδική Wallenius Marine, ενώ στο εγχείρημα συμβάλλουν επίσης η σουηδική κυβέρνηση και διάφορα ερευνητικά ινστιτούτα.
Με μεταφορική ικανότητα 7.000 οχημάτων, το πλοίο, μήκους σχεδόν 200 μ., θα είναι ίδιο σε μέγεθος με τα συμβατικά car carriers, η διαφορά του ωστόσο θα έγκειται στην εμφάνισή του. Στην κορυφή της γάστρας του πλοίου θα υπάρχουν πέντε τηλεσκοπικά ιστία, καθένα από τα οποία θα έχει ύψος 79 μ. και δυνατότητα πλήρους περιστροφής. Παράλληλα τα ιστία θα μπορούν να «χαμηλώνουν» στα 60 μ. για την αποφυγή γεφυρών και την πλοήγηση υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Ο ναυπηγός και project manager του εγχειρήματος, Mikael Razola, δήλωσε πως «αν και οι γενικές αρχές για τη δημιουργία ιστίων από ατσάλι δεν αποτελούν κάτι καινούργιο, ο σχεδιασμός των συγκεκριμένων του “Oceanbird” ήταν πραγματική πρόκληση, καθώς πρόκειται για τα μεγαλύτερα σε ύψος που έχουν κατασκευαστεί».
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του πλοίου, ωστόσο, είναι η δυνατότητά του να παράγει λιγότερες εκπομπές άνθρακα σε σχέση με τα συμβατικά Ro-Ro πλοία. Σημειώνεται ότι τα συμβατικά και μεγάλα σε μέγεθος car carriers καταναλώνουν κατά μέσο όρο περίπου 40 τόνουςκαυσίμων την ημέρα, που αντιστοιχούν σε εκπομπές 120 τόνων CO2.
Αν και το πλοίο δεν θα είναι πλήρως οικολογικό, πρόκειται για σημαντικό βήμα προς την ευθυγράμμιση του κλάδου των Ro-Ro με τους στόχους και τους κανονισμούς του ΙΜΟ. Το «Oceanbird» θα έχει μέγιστη ταχύτητα 10 κόμβων, επτά λιγότερων σε σχέση με τα κοινά πλοία μεταφοράς οχημάτων. Ως εκ τούτου, το ταξίδι μέσω του Ατλαντικού θα διαρκεί δώδεκα ημέρες αντί για επτά.
Φωτό: www.walleniusmarine.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυρώσεις και καθυστερήσεις σε εκατοντάδες πτήσεις στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης, του Μονάχου, της Στουτγκάρδης προκαλεί η κακοκαιρία που πλήττει την κεντρική και τη δυτική…
Με σπασμένα φρένα συνεχίζεται η άνοδος της κεφαλαιοποίησης των εταιρειών τεχνολογίας, με την Nvidia να αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη κερδισμένη του 2024. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο 3% την εβδομάδα με…
Με χαμόγελα έκλεισε το 2024 για τους εργαζομένους της Evergreen, η οποία μοίρασε μπόνους που αντιστοιχεί στις απολαβές 20 μηνών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της…
Στις εξαγωγές LNG φαίνεται πως θα εστιάσουν προσεχώς οι χώρες της Βόρειας Αμερικής, καθώς η εξαγωγική τους ικανότητα βρίσκεται σε ρότα υπεργιγάντωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ