![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Στο στάδιο του σχεδιασμού βρίσκεται το μεγαλύτερο πλοίο Ro-Ro το οποίο θα κινείται με αιολική ενέργεια. Ο σχεδιασμός του πλοίου «Oceanbird» έχει ανατεθεί στη σουηδική Wallenius Marine, ενώ στο εγχείρημα συμβάλλουν επίσης η σουηδική κυβέρνηση και διάφορα ερευνητικά ινστιτούτα.
Με μεταφορική ικανότητα 7.000 οχημάτων, το πλοίο, μήκους σχεδόν 200 μ., θα είναι ίδιο σε μέγεθος με τα συμβατικά car carriers, η διαφορά του ωστόσο θα έγκειται στην εμφάνισή του. Στην κορυφή της γάστρας του πλοίου θα υπάρχουν πέντε τηλεσκοπικά ιστία, καθένα από τα οποία θα έχει ύψος 79 μ. και δυνατότητα πλήρους περιστροφής. Παράλληλα τα ιστία θα μπορούν να «χαμηλώνουν» στα 60 μ. για την αποφυγή γεφυρών και την πλοήγηση υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Ο ναυπηγός και project manager του εγχειρήματος, Mikael Razola, δήλωσε πως «αν και οι γενικές αρχές για τη δημιουργία ιστίων από ατσάλι δεν αποτελούν κάτι καινούργιο, ο σχεδιασμός των συγκεκριμένων του “Oceanbird” ήταν πραγματική πρόκληση, καθώς πρόκειται για τα μεγαλύτερα σε ύψος που έχουν κατασκευαστεί».
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του πλοίου, ωστόσο, είναι η δυνατότητά του να παράγει λιγότερες εκπομπές άνθρακα σε σχέση με τα συμβατικά Ro-Ro πλοία. Σημειώνεται ότι τα συμβατικά και μεγάλα σε μέγεθος car carriers καταναλώνουν κατά μέσο όρο περίπου 40 τόνουςκαυσίμων την ημέρα, που αντιστοιχούν σε εκπομπές 120 τόνων CO2.
Αν και το πλοίο δεν θα είναι πλήρως οικολογικό, πρόκειται για σημαντικό βήμα προς την ευθυγράμμιση του κλάδου των Ro-Ro με τους στόχους και τους κανονισμούς του ΙΜΟ. Το «Oceanbird» θα έχει μέγιστη ταχύτητα 10 κόμβων, επτά λιγότερων σε σχέση με τα κοινά πλοία μεταφοράς οχημάτων. Ως εκ τούτου, το ταξίδι μέσω του Ατλαντικού θα διαρκεί δώδεκα ημέρες αντί για επτά.
Φωτό: www.walleniusmarine.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου έλαβε χώρα το 15ο Annual Capital Link Greek Shipping Forum, όπου πληθώρα ναυτιλιακών προσωπικοτήτων συναντήθηκαν και μοιράστηκαν τις απόψεις τους…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ