
Την αντίθεσή του σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της ΕΕ να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS) ανακοίνωσε την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου το νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR).
Η Λιβερία φαίνεται να συμμερίζεται την πρόσφατη θέση του World Shipping Council (WSC), σύμφωνα με την οποία η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS υπονομεύει τις ήδη υπάρχουσες προσπάθειες και πρωτοβουλίες σχετικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία,συμπεριλαμβανομένης και της δημιουργίας συνασπισμού υπό τον ΙΜΟ για την επένδυση σε τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα.
Ο Chief Operating Officer του LISCR, Alfonso Castillero δήλωσε: «Κατανοούμε ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεχίζουμε να προσπαθούμε για ένα καθαρότερο περιβάλλον και μια αποτελεσματικότερη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ωστόσο,τουλάχιστον για τη διεθνή ναυτιλία, είναι σημαντικό να ευθυγραμμιστούμε με ένα και μόνο κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο να έχει συνταχθεί από τον ΙΜΟ, αποφεύγοντας ένα κατακερματισμένο σύστημα περιφερειακών κανονισμών και διασφαλίζοντας ότι η προσπάθεια για την αντιμετώπιση αυτού του σημαντικού ζητήματος είναι συλλογική».
Στην έκθεσή της σχετικά με τις εκπομπές CO2 το 2019, η ΕΕ ανέφερε ότι το 75% του εξωτερικού εμπορίου για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ πραγματοποιείται διά θαλάσσης, εκπροσωπώντας μονάχα το 3,7% των συνολικών εκπομπών άνθρακα. Μάλιστα, η έκθεση αναφέρει πως «oι διά θαλάσσης μεταφορές αποτελούν ήδη έναν από τους πιο ενεργειακά αποτελεσματικούς διαθέσιμους τρόπους μεταφοράς».
Την ίδια ώρα, το νηολόγιο της Λιβερίας υπογραμμίζει ότι, εάν το EU ETS ακολουθήσει το ίδιο «modus operandi» με το MRV, τότε το σύστημα αυτό θα εφαρμοστεί και σε πλοία που διέρχονται από χώρες της ΕΕ, ακόμα και αν τα πλοία αυτά δεν μεταφέρουν φορτία, τα οποία δεν εισάγονται/εξάγονται από την ΕΕ. Το νηολόγιο της Λιβερίας υποστηρίζει τον ΙΜΟ και τον ενθαρρύνει να συνεχίσει να προωθεί τους στόχους του για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τον αντίκτυπο της δασμολογικής σύγκρουσης ΗΠΑ και Κίνας προσπαθούν να προστατευτούν οι Κινέζοι εισαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής MB Shipbrokers,…
Οι προσπάθειες με επίκεντρο την επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη Μαύρη Θάλασσα στην κανονικότητα εντείνονται με τις πρόσφατες συνομιλίες να φαίνονται να αποφέρουν καρπούς. Ειδικότερα,…
Η στρατιωτική συνεργασία της Ουάσιγκτον με την Αθήνα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια και την σταθερότητα στην Ευρώπη, σημειώνει ο πρόεδρος των ΗΠΑ…
Μεγάλος αριθμός εμπορικών πλοίων διατέθηκε για τους σκοπούς της επανάστασης, προερχόμενος από τους ιστορικούς ναυτότοπους του Αιγαίου και του Ιονίου και κυρίως από την…
Ο Ντόναλντ Τραμπ, αποφασισμένος να περιορίσει τα έσοδα της Βενεζουέλας από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ανακοίνωσε σήμερα δασμούς 25% σε όσες χώρες…
«Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα μνήμης και υπερηφάνειας. Με την ίδια ανιδιοτέλεια και αφοσίωση με τους προγόνους μας, οι άνδρες και οι γυναίκες του…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2025, η Δημοσιογραφική Διάσκεψη για τον Απολογισμό Έτους του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου και η ενημέρωση για την ανανέωση…
Αντιπροσωπείες από τη Ρωσία και τις ΗΠΑ συναντώνται σήμερα στη Σαουδική Αραβία για συζητήσεις με στόχο την επίτευξη εκεχειρίας στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ