
Την αντίθεσή του σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της ΕΕ να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS) ανακοίνωσε την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου το νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR).
Η Λιβερία φαίνεται να συμμερίζεται την πρόσφατη θέση του World Shipping Council (WSC), σύμφωνα με την οποία η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS υπονομεύει τις ήδη υπάρχουσες προσπάθειες και πρωτοβουλίες σχετικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία,συμπεριλαμβανομένης και της δημιουργίας συνασπισμού υπό τον ΙΜΟ για την επένδυση σε τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα.
Ο Chief Operating Officer του LISCR, Alfonso Castillero δήλωσε: «Κατανοούμε ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεχίζουμε να προσπαθούμε για ένα καθαρότερο περιβάλλον και μια αποτελεσματικότερη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ωστόσο,τουλάχιστον για τη διεθνή ναυτιλία, είναι σημαντικό να ευθυγραμμιστούμε με ένα και μόνο κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο να έχει συνταχθεί από τον ΙΜΟ, αποφεύγοντας ένα κατακερματισμένο σύστημα περιφερειακών κανονισμών και διασφαλίζοντας ότι η προσπάθεια για την αντιμετώπιση αυτού του σημαντικού ζητήματος είναι συλλογική».
Στην έκθεσή της σχετικά με τις εκπομπές CO2 το 2019, η ΕΕ ανέφερε ότι το 75% του εξωτερικού εμπορίου για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ πραγματοποιείται διά θαλάσσης, εκπροσωπώντας μονάχα το 3,7% των συνολικών εκπομπών άνθρακα. Μάλιστα, η έκθεση αναφέρει πως «oι διά θαλάσσης μεταφορές αποτελούν ήδη έναν από τους πιο ενεργειακά αποτελεσματικούς διαθέσιμους τρόπους μεταφοράς».
Την ίδια ώρα, το νηολόγιο της Λιβερίας υπογραμμίζει ότι, εάν το EU ETS ακολουθήσει το ίδιο «modus operandi» με το MRV, τότε το σύστημα αυτό θα εφαρμοστεί και σε πλοία που διέρχονται από χώρες της ΕΕ, ακόμα και αν τα πλοία αυτά δεν μεταφέρουν φορτία, τα οποία δεν εισάγονται/εξάγονται από την ΕΕ. Το νηολόγιο της Λιβερίας υποστηρίζει τον ΙΜΟ και τον ενθαρρύνει να συνεχίσει να προωθεί τους στόχους του για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ