
Tι απασχολεί σήμερα την παγκόσμια ναυτιλία; Στο ερώτημα αυτό επιχειρεί να δώσει απαντήσεις η νέα έρευνα των Global Maritime Forum, International Union of Marine Insurance (IUMI) και της εταιρείας Marsh με τίτλο «Global Maritime Issues Monitor 2020».
Η εν λόγω έρευνα εστιάζει στις 19 συνιστώσες που ενδέχεται να επηρεάσουν και να διαμορφώσουν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία την επόμενη δεκαετία. Στην έρευνα, η οποία δημοσιοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη της ναυτιλίας από έξι ηπείρους. Όπως τονίζεται, φέτος η ιδιαιτερότητα είναι ότι τα ευρήματα της έρευνας έχουν προκύψει ενώ μαίνεται η πανδημία. Μάλιστα, για πρώτη φορά φέτος, οι πανδημίες εισήχθησαν σαν μία από τις προκλήσεις που η βιομηχανία θα κληθεί να αντιμετωπίσει. Επίσης, γεωπολιτικά, οικονομικά, τεχνολογικά και θέματα ασφάλειας κυριάρχησαν μεταξύ των απαντήσεων των συμμετεχόντων decision makers.
Αναλυτικότερα, οι συμμετέχοντες στην έρευνα αποκρίθηκαν ότι μια ενδεχόμενη οικονομική κρίση θα έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη ναυτιλία τα επόμενα δέκα έτη. Το εύρημα αυτό αντανακλά την αλληλεξάρτηση του θαλάσσιου εμπορίου με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας.
Περιβαλλοντικά ζητήματα, τα οποία το 2019 βρέθηκαν επίσης ψηλά στις απαντήσεις των ερωτηθέντων, αποτέλεσαν και φέτος συχνή απάντηση αναφορικά με τις κορυφαίες προκλήσεις της ναυτιλίας. Ενδεικτικά, η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας κατέλαβε τη δεύτερη θέση.
Στην τρίτη θέση της λίστας βρέθηκε η πανδημία, η οποία συμπαρασύρει την παγκόσμια οικονομία σε αχαρτογράφητα νερά και, βεβαίως, εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Την τέταρτη και πέμπτη θέση κατέλαβαν αντίστοιχα οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και οι γεωπολιτικές εντάσεις. Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, ο παράγοντας «περιβάλλον» βρέθηκε αρκετά ψηλά στη λίστα με τις κυριότερες προκλήσεις της ναυτιλίας, υπογραμμίζοντας έτσι τις σημαντικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και των κανονισμών για τον περιορισμό της στη ναυτιλία.
Τα Big Data, η τεχνητή νοημοσύνη και οι κοινωνικές επιταγές για την κλιματική αλλαγή ήταν η έκτη και η έβδομη πιο συχνή απάντηση μεταξύ των συμμετεχόντων στην έρευνα. Παρακάτω παρουσιάζονται οι 19 συνιστώσες που θα επιδράσουν στη ναυτιλιακή βιομηχανία τα επόμενα έτη και η ετήσια μεταβολή συγκριτικά με τα αποτελέσματα της έρευνας το 2019:
Σε ό,τι αφορά το για ποια από αυτά τα ζητήματα και σε τι βαθμό είναι προετοιμασμένη η ναυτιλία, η παγκόσμια οικονομική κρίση και η αυτοματοποιημένη τεχνολογία βρέθηκαν στις πρώτες δύο θέσεις. Αντιθέτως, από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων προκύπτει ότι η βιομηχανία είναι λιγότερο προετοιμασμένη για πιθανές αυξήσεις στις τιμές καυσίμων και ενδεχόμενη αύξηση των περιστατικών πειρατείας, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ