
Η Ο.Λ.Π. Α.Ε. ανακοίνωσε ότι απέκτησε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα (ΑΕΟF – Authorised Economic Operator), στην υψηλότερη βαθμίδα του Θεσμού «Τελωνειακές Απλουστεύσεις / Ασφάλεια & Προστασία».
Ο θεσμός του Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα (Authorised Economic Operator – ΑΕΟ), ο οποίος έχει τεθεί σε ισχύ στο πλαίσιο των διατάξεων του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα για όλα τα Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύει στη διευκόλυνση του υγιούς εμπορίου και στην ενίσχυση της ασφάλειας της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η απόκτηση της ιδιότητας ΑΕΟ από τον οικονομικό φορέα (οικονομικός φορέας: κάθε πρόσωπο το οποίο, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής του δραστηριότητας, εμπλέκεται σε δραστηριότητες υποκείμενες στην τελωνειακή νομοθεσία), προϋποθέτει την αυστηρή τήρηση συγκεκριμένων κριτηρίων συμμόρφωσής του με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία, την αξιοπιστία των λογισμικών και πληροφοριακών του συστημάτων, την πληρότητα και ορθότητα των εσωτερικών λειτουργικών του διαδικασιών, την ικανότητά του να ανταποκρίνεται στις οικονομικές του υποχρεώσεις και να έχει θεσπίσει και να εφαρμόζει μέτρα ασφάλειας και προστασίας στο εσωτερικό της επιχείρησής του αλλά και σε σχέση με τους επιχειρηματικούς του εταίρους.
Οι κάτοχοι ΑΕΟ απολαμβάνουν σημαντικά οφέλη, τα οποία αφορούν, στην ευκολότερη ή και άμεση πρόσβασή τους στις τελωνειακές απλουστεύσεις της τελωνειακής νομοθεσίας, στην ταχύτερη διεκπεραίωση των τελωνειακών τους συναλλαγών, στην άμεση αποδέσμευση οικονομικών πόρων μέσω της μείωσης των εγγυήσεων στο πλαίσιο χρήσης συγκεκριμένων τελωνειακών καθεστώτων και διαδικασιών, στη διεθνή αναγνώρισή τους μέσω των συμφωνιών αμοιβαίας αναγνώρισης ΑΕΟ που συνάπτει η Ευρωπαϊκή Ένωση με τρίτες χώρες, καθώς και στην αναγνωρισιμότητα της αξιοπιστίας τους σε διεθνές επίπεδο, μέσω του δικαιώματος χρήσης του λογότυπου ΑΕΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ