Η κυβέρνηση του Μεξικού ανακοίνωσε πρόσφατα τα πολυαναμενόμενα επενδυτικά της πλάνα για την κατασκευή νέων υποδομών, συμπεριλαμβανομένου και ενός τερματικού σταθμού LNG στο Salina Cruz στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Τριάντα εννέα projects υποδομών αξίας $14 δισ. θα ανοίξουν τον δρόμο για επενδύσεις και από τον ιδιωτικό τομέα, σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης της χώρας για ανάταση της οικονομίας της.
«Είναι πολύ σημαντικό και όλοι ξέρουμε ότι δεν μπορούμε μόνοι μας. Ο δημόσιος τομέας δεν μπορεί από μόνος του να επανεκκινήσει την οικονομική δραστηριότητα», σημείωσε ο πρόεδρος Andrés Manuel López Obrador κατά την ανακοίνωση των επενδυτικών πλάνων.
Από τα 39 αυτά projects, τα επτά είναι ήδη υπό ανάπτυξη και πέντε αφορούν τον κλάδο της ενέργειας. Η κρατική Petróleos Mexicanos (Pemex) θα επιβλέπει αναβαθμίσεις σε δύο πετροχημικά projects και σε διυλιστήρια, ενώ στα πλάνα της κυβέρνησης δεν περιλαμβάνονται νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής.
Η πιο σημαντική ίσως επένδυση αφορά τον τερματικό εξαγωγών LNG, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε $1,2 δισ. Το Μεξικό προσβλέπει στο να αναδειχθεί σε σημαντικό παίκτη της εφοδιαστικής αλυσίδας LNG, καλοβλέποντας τις προοπτικές στις αγορές εισαγωγών LNG της Ασίας και της Κεντρικής Αμερικής.
To Salina Cruz συνδέεται ενεργειακά με το Jáltipa στην άλλη πλευρά της χώρας μέσω αγωγού φυσικού αερίου. Μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου Sur de Texas-Tuxpan μεταξύ Τέξας και Veracruz, το νέο project επαναεριοποίησης και εξαγωγών LNG του Salina Cruz θα έχει πρόσβαση σε μονάδες παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου της Pemex.
Παράλληλα, στα σκαριά βρίσκονται δύο ακόμα ενεργειακά εγχειρήματα στις ακτές του Μεξικού στον Ειρηνικό για την εισαγωγή LNG από τις ΗΠΑ και την επανεξαγωγή του στις αγορές της Ασίας. Να σημειωθεί, τέλος, ότι για τα δύο αυτά projects εκκρεμούν οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις (FIDs).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Φορτηγό πλοίο σημαίας Μπελίζ με 10 αλλοδαπούς ναυτικούς προσάραξε σε αμμώδη αβαθή στη θαλάσσια περιοχή 0,8 ναυτικά μίλια δυτικά του λιμένα Αντιρρίου στον Πατραϊκό…
Πισωγύρισμα στους φιλόδοξους στόχους με επίκεντρο την παραγωγή ενέργειας πραγματοποιούν οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί του κλάδου. Ειδικότερα, βάσει του Reuters, η BP φιλοδοξεί να επιστρέψει…
Το κόστος παραγγελίας και απόκτησης μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων έχει πάρει την ανιούσα τα τελευταία έτη. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον του Νοέμβριο 2023, το κόστος…
Σημαντικές διαβουλεύσεις και αξιοσημείωτη πρόοδος με επίκεντρο τη συγκέντρωση κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση της «πράσινης» μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της 29ης…
Θέση για τα απότοκα του επερχόμενου κανονισμού στη ναυτιλία FuelEU Maritime πήραν οι Γερμανοί εφοπλιστές. Πιο συγκεκριμένα, σε τοποθέτησή του ο δρ Martin Kröger,…
O Oίκος Ναύτου γνωστοποίησε ότι η χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε ορισμένες κατηγορίες ανέργων ναυτικών για τις γιορτές των Χριστουγέννων 2024 θα γίνει σύμφωνα…
Κατατέθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωνσταντίνο Χατζηδάκη στην Ολομέλεια ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2025. Ο κ. Χατζηδάκης καταθέτοντας και σε ηλεκτρονική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ