
Οι διεθνείς πρωτοβουλίες και οι κοινωνικές πιέσεις για τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές φέρνουν στο προσκήνιο νέες συνέργειες και αξιοσημείωτες καινοτομίες για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Odfjell, Prototech, Wärtsilä και Lundin Energy Norway ανέπτυξαν από κοινού μια νέα, ευέλικτη τεχνολογία κυψελών καυσίμων, η οποία μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών επιβλαβών αερίων από τη ναυτιλία κατά 40-100%.
Στο εγχείρημα-ορόσημο, οι εταίροι από τη ναυτιλία, την ενέργεια, την Έρευνα και Ανάπτυξη αναπτύσσουν ένα πιλοτικό σύστημα για διαφορετικών τύπων καύσιμα. Αρχικά το σύστημα θα δοκιμαστεί στο Sustainable Energy Catapult Centre στη Νορβηγία, πριν από την εγκατάστασή του σε chemical tanker. To μοναδικό αυτό project παρουσιάστηκε σε τελετή, παρουσία της Νορβηγής πρωθυπουργού Erna Solberg.
«Η τεχνολογία επιτρέπει την άμεση δέσμευση των εκπομπών CO2», τόνισε ο Bernt Skeie, CEO της Prototech.
Από την πλευρά του ο Erik Hjortland, VP Technology της Odfjell SE, ανέφερε ότι «τα πλοία είναι κατασκευασμένα να επιχειρούν για 20-30 χρόνια και χρειαζόμαστε ευέλικτες λύσεις για τις μελλοντικές απαιτήσεις αναφορικά με τις εκπομπές. Δεν έχουμε χρόνο να περιμένουμε, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τις μηδενικές εκπομπές από τώρα».
Φωτό: Odfjell
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ