
Ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, αναφέρει ότι η πανδημία του Covid-19 έχει δημιουργήσει μια «άνευ προηγουμένου επιβάρυνση» ειδικά για τις οικονομίες πολλών αναπτυσσόμενων χωρών, ενώ η παγκόσμια κοινότητα δεν έχει ανταποκριθεί με «τη μαζική και επείγουσα υποστήριξη που χρειάζονται αυτές οι χώρες και κοινότητες».
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Associated Press, ο Πορτογάλος Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ επισήμανε ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά, στην Ευρώπη και στο μεγαλύτερο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου οι κυβερνήσεις έχουν υιοθετήσει
πακέτα αξίας διψήφιας του ΑΕΠ τους για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κρίσης του κορονοϊού και των επιπτώσεών της.
«Το πρόβλημα είναι η κινητοποίηση των πόρων για να επιτρέψουν στις αναπτυσσόμενες χώρες να κάνουν το ίδιο», δήλωσε σε κοινή συνέντευξη Τύπου την Τρίτη με τον πρωθυπουργό της Τζαμάικας, Άντριου Χόλνες, και τον πρωθυπουργό του Καναδά, Τζάστιν Τριντό, οι οποίοι ηγούνται από κοινού υψηλού επιπέδου συναντήσεων με στόχο την προώθηση της αύξησης των διαθέσιμων οικονομικών πόρων.
Ο κ. Γκουτέρες προέτρεψε τη διεθνή κοινότητα να αυξήσει τους πόρους του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, καθώς, όπως ανέφερε, πολλές χώρες χρειάζονται επειγόντως την ελάφρυνση του χρέους, και ζήτησε να επεκταθούν οι τρέχουσες αναστολές χρέους σε όλες τις αναπτυσσόμενες και μεσαίου εισοδήματος χώρες που χρειάζονται βοήθεια. Ο ιδιωτικός τομέας, συμπεριλαμβανομένων των οργανισμών αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας, επίσης «πρέπει να ασχοληθεί με προσπάθειες ανακούφισης».
Ο επικεφαλής των Ηνωμένων Εθνών ενθαρρύνει τους ηγέτες 40 χωρών και τους επικεφαλής του ΔΝΤ, της Παγκόσμιας Τράπεζας, του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης και της Αφρικανικής Ένωσης να «συναντώνται γύρω από αυτές τις τολμηρές πολιτικές» και προέτρεψε τη διεθνή κοινότητα να παράσχει 35 δισ. δολάρια για να χρηματοδοτήσει το «ACT-Accelerator και να εξασφαλίσει δίκαιη πρόσβαση σε διαγνωστικά τεστ, θεραπείες και εμβόλια» για όλες τις χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ