
Έτοιμη να εξαγάγει το πρώτο φορτίο αργού μετά από οκτώ μήνες είναι η Λιβύη, σύμφωνα με το Argus Media.
Το φορτίο αργού θα εξαχθεί από τον λιμένα Marsa el-Hariga, ανατολικά της Λιβύης, περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, αποτελώντας το πρώτο τέτοιο φορτίο μετά την αναστολή των εν λόγω εξαγωγών λόγω εσωτερικών πολιτικών εντάσεων στη χώρα.
Το Argus Media αναφέρει ότι το πλοίο «Marlin Shikoku» θα φορτώσει αργό που αντιστοιχεί σε 1 εκατ. βαρέλια στις 24-27 Σεπτεμβρίου. Ο προορισμός του φορτίου, το οποίο είχε προηγουμένως αποθηκευτεί, παραμένει ακόμη άγνωστος.
Σημειώνεται ότι, από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, δεν έχει σημειωθεί καμία πετρελαϊκή εξαγωγή από την ανατολική Λιβύη, καθώς τα λιμάνια της περιοχής, όσο και οι τερματικοί και τα εργοστάσια παραγωγής αργού, παρέμεναν αποκλεισμένα από συμμάχους του επικεφαλής του Εθνικού Στρατού της Λιβύης (LNA), Χαλίφα Χαφτάρ.
Ωστόσο, ο LNA και η Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας της Λιβύης (GNA), που όλο αυτό το διάστημα είχαν επιδοθεί σε πολεμικές συρράξεις, ήλθαν σε συμφωνία για την επανέναρξη των πετρελαϊκών εξαγωγών της χώρας σε «ασφαλή» λιμάνια.
Αν και η εν λόγω συμφωνία φαίνεται να σημαίνει την εν μέρει, τουλάχιστον, αναζωπύρωση των εξαγωγών πετρελαίου της Λιβύης, εντούτοις παραμένει άγνωστο το εάν η συμφωνία αυτή θα αντέξει στον χρόνο. Η συμφωνία, αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων μεταξύ του ίδιου του στρατάρχη Χαφτάρ και του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης της GNA, Ahmed Maiteeq, δεν έχει εγκριθεί ακόμη από τον πρωθυπουργό της GNA, Fayez al-Sarraj, αλλά ούτε και από τη Βουλή των Αντιπροσώπων της Λιβύης, η οποία αποτελεί το νομοθετικό σώμα της χώρας.
Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς δεν κρύβουν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι η χώρα με τα μεγαλύτερα αποθέματα πετρελαίου στην Αφρική ξαναμπαίνει στο παιχνίδι, αυξάνοντας ουσιαστικά την ήδη πλεονάζουσα προσφορά, εξέλιξη που θα συμπαρασύρει προς τα κάτω τις τιμές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ