O ελληνόκτητος στόλος και οι Έλληνες επιχειρηματίες της θάλασσας συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν διεθνώς, παρά τις αθέμιτες πρακτικές που υποστηρίζουν άλλα ισχυρά ναυτιλιακά κράτη, ειδικά της Ανατολής. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τα τέλη Απριλίου), η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σε $100,446 δισ. Σημαντική παρουσία είχαν –και εξακολουθούν να έχουν– οι Έλληνες και στην ιδιοκτησία και στη διαχείριση bulk carriers: Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία του ελληνόκτητου στόλου bulkers αγγίζει τα $28,417 δισ. (στοιχεία VesselsValue έως τα τέλη Απριλίου), οριακά χαμηλότερα από τον αντίστοιχο κινεζικών συμφερόντων ($29,295 δισ.).
Ποιες είναι, ωστόσο, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου bulkers που διαχειρίζονται; Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά και παρουσίασαν στο τεύχος Αυγούστου, η Star Bulk Carriers είναι η πλέον ισχυρή στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $1,523 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Maran Dry Μanagement Inc. Η συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου της Maran Dry ανέρχεται σε $1,215 δισ. H Lavinia Corporation καταλαμβάνει την τρίτη θέση. Η αξία του στόλου bulk carriers που διαχειρίζεται η Lavinia αγγίζει τα $916 εκατ., σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Η Golden Union βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με την αξία του υπό διαχείριση στόλου της να υπολογίζεται σε $802 εκατ.
$685 εκατ. είναι, σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του υπό διαχείριση στόλου πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου της Diana Shipping.
Alpha Bulkers Shipmanagement ($604 εκατ.), Marmaras Navigation ($558 εκατ.), Eastern Mediterranean Maritime ($553 εκατ.), Τransmed Shipping ($496 εκατ.) και ΑΜ Nomikos ($476 εκατ.) συμπληρώνουν τη δεκάδα των «ισχυρών» εταιρειών διαχείρισης bulkers ελληνικών συμφερόντων ή ελληνικής διαχείρισης και διοίκησης, με βάση την αξία του στόλου που αυτές διαχειρίζονται.
Για περισσότερα στοιχεία για τις κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης bulkers (και ανά μέγεθος πλοίου) μπορείτε να ανατρέξετε στο σχετικό αφιέρωμα του τεύχους Αυγούστου των Ναυτικών Χρονικών (σελ. 58-74), που μπορείτε να βρείτε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέα εξαετή σύμβαση-πλαίσιο με τη Naval Group, η οποία αφορά το Follow On Support των Φρεγατών FDI Belharra, υπέγραψαν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας στις 5…
Μετά από ένα πολύμηνο ράλι πτώσεων, η ναυλαγορά των containerships καταγράφει σημάδια ανάπτυξης, λόγω μεταξύ άλλων αυξημένης ζήτησης ενόψει Χριστουγέννων. Ειδικότερα, o σχετικός δείκτης…
Καθώς οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία βαίνουν ολοένα μειούμενες, αναγκάζοντας τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια να υπολειτουργούν, οι εισαγωγές άνθρακα της χώρας της Λατινικής Αμερικής φαίνεται να…
Τελετές ονοματοδοσίας για τέσσερα LNG carriers συμβατικού μεγέθους, που ναυπηγήθηκαν στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και Hanwha Ocean, πραγματοποίησε η QatarEnergy. Tα τέσσερα νεότευκτα…
Ανάσα στις οικονομίες των χωρών του ΟΟΣΑ έφερε η πτώση των τιμών ενέργειας τον Σεπτέμβριο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων, ο…
Η εξέλιξη των κινητήρων που λειτουργούν με πάνω από ένα είδος καυσίμου στη ναυτιλία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα χαμηλών…
Ισχυρή παραμένει η κόντρα μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων πλοιοκτητών στις παραγγελίες και στις αγοραπωλησίες πλοίων. Όπως καταδεικνύουν δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι…
Σε άνθιση φέρεται να βρίσκεται η παγκόσμια αγορά μικροκυκλωμάτων, με τον Σεπτέμβριο να αποτελεί μήνα-ορόσημο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού Anadolu, τον Σεπτέμβριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ