
Η μη κερδοσκοπική εταιρεία θαλάσσιων ερευνών ProMare και ο τεχνολογικός κολοσσός IBM ανακοίνωσαν, την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου, την καθέλκυση του πλήρως αυτόνομου πλοίου «Mayflower Autonomous Ship» (MAS), το οποίο διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και είναι τροφοδοτούμενο με ηλιακή ενέργεια.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η IBM, το σκάφος χρειάστηκε δύο χρόνια για τον σχεδιασμό, τη ναυπήγηση και την εγκατάσταση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει, ενώ καθελκύστηκε στα ανοιχτά της ακτής του Πλίμουθ της Αγγλίας.
Σχεδιασμένο για την ασφαλή και οικονομική παροχή δεδομένων από τους ωκεανούς, το εν λόγω πλοίο αναμένεται να φέρει την επανάσταση στην ωκεανογραφία μέσω της συνεργασίας του με επιστήμονες και άλλα αυτόνομα σκάφη/πλοία. Το γεγονός αυτό θα δώσει τη δυνατότητα περαιτέρω κατανόησης
φαινομένων όπως η κλιματική αλλαγή και θα συμβάλει στη διατήρηση των θαλάσσιων θηλαστικών του πλανήτη.
Ως αυτόνομο πλοίο, το «MAS» διαθέτει σύστημα AI Captain, ανεπτυγμένο συνεργατικά από την ProMare και την IBM. Για την περαιτέρω πληροφόρηση σχετικά με τις αποστολές που αναλαμβάνει το «MAS», οι δύο εταιρείες εγκαινίασαν μια νέα διαδικτυακή πύλη, τη MAS400.
Από εκεί, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να λαμβάνουν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για την τοποθεσία του σκάφους, καθώς και δεδομένα από τα διάφορα ερευνητικά του εγχειρήματα. Το σκάφος διαθέτει επίσης chatbot, το οποίο θα ενημερώνει το κοινό για την πρόοδο που σημειώνει το «MAS» κατά τη διάρκεια των ερευνών του.
Ο επιστημονικός διευθυντής του εγχειρήματος του MAS και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ProMare, Fredrik Soreide, δήλωσε: «Η προστασία του ωκεανού εξαρτάται από την ικανότητά μας να συμπεριλαμβάνουμε το κοινό σε σημαντικά θέματα που επηρεάζουν την υγεία του. Η διαδικτυακή πύλη MAS400 έχει σχεδιαστεί για να κάνει ακριβώς αυτό και να ενημερώνει ανθρώπους σχετικά με το πού βρίσκεται το πλοίο, με ποια ταχύτητα ταξιδεύει, υπό ποιες συνθήκες λειτουργεί και ποια έρευνα διεξάγεται».
Το «MAS» αναμένεται να παραμείνει σε φάση δοκιμών για τους επόμενους έξι μήνες, πριν επιχειρήσει να διασχίσει τον Ατλαντικό, την άνοιξη του 2021. Υπενθυμίζεται ότι το σκάφος θα πραγματοποιήσει το ταξίδι του θρυλικού «Mayflower», ξεκινώντας από το Πλίμουθ. Το εν λόγω ταξίδι θα σηματοδοτήσει τα 400 χρόνια από τότε που το «Mayflower» μετέφερε Ευρωπαίους αποίκους στην Αμερική, το 1620.
https://youtu.be/n8wPUCPX6ss
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Παρασκευή 28 Μαρτίου ότι θα διαθέσει 1,3 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη κρίσιμων τεχνολογιών για το μέλλον της Ευρώπης,…
Στην ανάληψη μιας επαναστατικής πρωτοβουλίας με φόντο τη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών και την αποανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προχωρά η Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα,…
Το Καράκας ανακοίνωσε χθες Κυριακή το βράδυ ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε στην ανάκληση αδειών που είχε παραχωρήσει «σε διεθνικές εταιρείες πετρελαίου και…
Ξεπερνούν τους 300 οι νεκροί από χολέρα στην Ανγκόλα από την αρχή του έτους, ανακοίνωσε το Σάββατο 29 Μαρτίου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ),…
Παρότι τα Ultramax bulk carriers μεταφέρουν πληθώρα διαφορετικών εμπορευμάτων, ένα είναι εκείνο που ξεχωρίζει: ο θερμικός άνθρακας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της…
Οι Αμερικανοί παραγωγοί πετρελαίου αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, με την τεχνολογική καινοτομία να φαίνεται πως συνιστά μονόδρομο. Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική MB…
Με ραγδαίους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του παγκόσμιου στόλου των containerships, καθώς η «όρεξη» των liner εταιρειών για νεότευκτα πλοία παραμένει αυξημένη. Σύμφωνα με…
Η κινεζική πετρελαϊκή εταιρεία CNOOC εντόπισε κοίτασμα αργού πετρελαίου σε ανατολικό τομέα της Νότιας Σινικής Θάλασσας -με «αποδεδειγμένα» κοιτάσματα κάπου 100 εκατομμυρίων τόνων-, μετέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ