Ιδιαίτερα απαισιόδοξη για το μέλλον του πετρελαίου παρουσιάζεται η BP σε πρόσφατη έκθεσή της.
Ειδικότερα, η BP εκτιμά ότι η αδιάκοπη ανάπτυξη της ζήτησης για πετρέλαιο φτάνει στο τέλος της και προσθέτει ότι δύσκολα θα επιστρέψει στα επίπεδα της προ κορονοϊού εποχής. Ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο του ενεργειακού κολοσσού, η ζήτηση θα παραμένει «καθηλωμένη» τις επόμενες δύο δεκαετίες, καθώς εισερχόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία η ενεργειακή μετάβαση δεν περιλαμβάνει τα ορυκτά καύσιμα στα σχέδιά της.
Αιρετικά αν μη τι άλλο τα ευρήματα της BP, δεδομένου ότι επικεφαλής άλλων ενεργειακών κολοσσών αλλά και αξιωματούχοι μεγάλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών κάνουν λόγο για ανάκαμψη της ζήτησης και τονίζουν με έμφαση ότι το πετρέλαιο αποτελεί το μοναδικό εμπόρευμα που θα μπορεί να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του διαρκώς αυξανόμενου πληθυσμού τα επόμενα έτη.
Η BP περιγράφει ένα εντελώς διαφορετικό ενεργειακό σκηνικό, εξ ου και η στροφή της στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η προσπάθεια ευθυγράμμισής της με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού.
Εξάλλου, μόλις έξι μήνες μετά την αλλαγή ηγεσίας στον βρετανικό κολοσσό, ο νέος CEO, Bernard Looney, τόνισε ότι η εταιρεία θα μειώσει την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά 40% την επόμενη δεκαετία. Βέβαια, η BP δεν αποτελεί το μόνο παράδειγμα εταιρείας που στρέφεται σε πιο βιώσιμες μορφές ενέργειας, καθώς η Shell, η Τοtal και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου επενδύουν σημαντικά κεφάλαια σε πράσινα projects.
H BP στην έκθεσή της έχει αναπτύξει τρία σενάρια για την εξέλιξη της ζήτησης πετρελαίου, τα οποία δεν αποτελούν προβλέψεις, αλλά καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος ενδεχόμενων και πιθανών αποτελεσμάτων τα επόμενα τριάντα έτη. Είναι, τέλος, χαρακτηριστικό ότι σε δύο από αυτά τονίζεται ότι, μετά την κρίση της πανδημίας, δύσκολα θα επέλθει η επιθυμητή ανάκαμψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Η νέα τεχνολογία των μικρών, ηλιακά τροφοδοτούμενων, πλωτών σημαδούρων φέρνει σημαντική πρόοδο στην πρόβλεψη κυμάτων, επιτρέποντας τη συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο από απομακρυσμένες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ