H ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL) σκοπεύει να καταβάλει το ποσό των $9,4 εκατ. ως οικονομική αρωγή για την υποστήριξη και την ανάκαμψη του νησιωτικού κράτους του Μαυρικίου, μετά την περιβαλλοντική καταστροφή που προκάλεσε το πλοίο της «Wakashio».
Υπενθυμίζεται ότι το bulk carrier «Wakashio» της MOL προσάραξε σε κοραλλιογενή ύφαλο στη νοτιοανατολική ακτή του Μαυρικίου στις 25 Ιουλίου, προκαλώντας πετρελαιοκηλίδα, η οποία ανάγκασε την τοπική κυβέρνηση να κηρύξει κατάσταση «περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης».
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η MOL, η ίδια, σε συνεργασία με το ιαπωνικό Υπουργείο Περιβάλλοντος, θα επικεντρωθεί στην προστασία και στην καλλιέργεια μαγκροβίων, καθαρίζοντας το δασικό σύστημα μαγκροβίων που επηρεάστηκε από την πετρελαιοκηλίδα.
Παράλληλα, θα φυτέψει νέα μαγκρόβια δέντρα προς διατήρηση της βιοποικιλότητας του υδάτινου περιβάλλοντος της περιοχής στην οποία έλαβε χώρα το ατυχές συμβάν.
Πέραν των παραπάνω, η εταιρεία θα συνεισφέρει και σε ένα εγχείρημα ανάκαμψης κοραλλιογενών υφάλων, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες, όπως αυτή της τεχνητής νοημοσύνης, για την προστασία των εν λόγω υφάλων από λάσπες που απορρίπτονται στη θάλασσα, καθώς και για την προστασία των θαλασσοπουλιών και άλλων σπάνιων πτηνών.
Η MOL ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να διαθέσει ένα μέρος του ποσού σε τοπικούς μη κυβερνητικούς οργανισμούς και δημόσιες υπηρεσίες, ενώ θα στείλει προσωπικό στον Μαυρίκιο, το οποίο θα βοηθήσει σε έργα καθαρισμού και αποκατάστασης, καθώς και στην υποστήριξη της τοπικής βιομηχανίας αλιείας και τουρισμού.
Οι έρευνες σχετικά με την αιτία της πετρελαιοκηλίδας βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη. Υπενθυμίζεται ότι ο πλοίαρχος του «Wakashio» καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης, με την ITF να υποστηρίζει ότι τα μέλη του πληρώματος είχαν ξεπεράσει κατά πολύ το χρονικό διάστημα που προέβλεπε η σύμβασή τους και προέβησαν σε λανθασμένες επιλογές επί του πλοίου.
Φωτό: Laura Morosoli/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ