H ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL) σκοπεύει να καταβάλει το ποσό των $9,4 εκατ. ως οικονομική αρωγή για την υποστήριξη και την ανάκαμψη του νησιωτικού κράτους του Μαυρικίου, μετά την περιβαλλοντική καταστροφή που προκάλεσε το πλοίο της «Wakashio».
Υπενθυμίζεται ότι το bulk carrier «Wakashio» της MOL προσάραξε σε κοραλλιογενή ύφαλο στη νοτιοανατολική ακτή του Μαυρικίου στις 25 Ιουλίου, προκαλώντας πετρελαιοκηλίδα, η οποία ανάγκασε την τοπική κυβέρνηση να κηρύξει κατάσταση «περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης».
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η MOL, η ίδια, σε συνεργασία με το ιαπωνικό Υπουργείο Περιβάλλοντος, θα επικεντρωθεί στην προστασία και στην καλλιέργεια μαγκροβίων, καθαρίζοντας το δασικό σύστημα μαγκροβίων που επηρεάστηκε από την πετρελαιοκηλίδα.
Παράλληλα, θα φυτέψει νέα μαγκρόβια δέντρα προς διατήρηση της βιοποικιλότητας του υδάτινου περιβάλλοντος της περιοχής στην οποία έλαβε χώρα το ατυχές συμβάν.
Πέραν των παραπάνω, η εταιρεία θα συνεισφέρει και σε ένα εγχείρημα ανάκαμψης κοραλλιογενών υφάλων, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες, όπως αυτή της τεχνητής νοημοσύνης, για την προστασία των εν λόγω υφάλων από λάσπες που απορρίπτονται στη θάλασσα, καθώς και για την προστασία των θαλασσοπουλιών και άλλων σπάνιων πτηνών.
Η MOL ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να διαθέσει ένα μέρος του ποσού σε τοπικούς μη κυβερνητικούς οργανισμούς και δημόσιες υπηρεσίες, ενώ θα στείλει προσωπικό στον Μαυρίκιο, το οποίο θα βοηθήσει σε έργα καθαρισμού και αποκατάστασης, καθώς και στην υποστήριξη της τοπικής βιομηχανίας αλιείας και τουρισμού.
Οι έρευνες σχετικά με την αιτία της πετρελαιοκηλίδας βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη. Υπενθυμίζεται ότι ο πλοίαρχος του «Wakashio» καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης, με την ITF να υποστηρίζει ότι τα μέλη του πληρώματος είχαν ξεπεράσει κατά πολύ το χρονικό διάστημα που προέβλεπε η σύμβασή τους και προέβησαν σε λανθασμένες επιλογές επί του πλοίου.
Φωτό: Laura Morosoli/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη αποδυνάμωση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων έχει οδηγήσει σε εκ νέου στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Στις 2 Αυγούστου 1956 καθελκύστηκε από τις εσχάρες των ναυπηγείων Brodogradiliste «III Maj» της Ριέκα το φορτηγό πλοίο «Mimina», για λογαριασμό του Οίκου Ευσταθίου.…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το 12μηνο του 2024 καταγράφοντας αύξηση 9,3% με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.…
Με κάθε επισημότητα εκκίνησε πλέον η κατασκευή δύο μεγαλεπήβολων ενεργειακών έργων στην Κίνα, μετά την τελική επενδυτική απόφαση (FID) που έλαβαν πρόσφατα οι ενεργειακοί…
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ναυτιλίας, η Σεούλ επικεντρώνεται στη λήψη μέτρων που θα διατηρήσουν τη…
Το Silverstream System αποτελεί μια επαναστατική τεχνολογία στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία μειώνει την τριβή μεταξύ του κύτους του πλοίου και του νερού…
Σε μικρή πτώση οδηγήθηκε ο δείκτης WCI της Drewry την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, απότοκο των εξελίξεων που έλαβαν χώρα στη…
Κοντά σε ιστορικό χαμηλό παραμένει το ποσοστό ανεργίας σε παγκόσμια κλίμακα, δίχως αυτό να συνεπάγεται ότι η αγορά εργασίας δεν αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ