
Στη ναύλωση ενός VLCC για την αποθήκευση αργού πετρελαίου προέβη ο ενεργειακός κολοσσός BP. Σύμφωνα με στοιχεία της αναλύτριας εταιρείας Refinitiv Eikon, η BP προχώρησε στη ναύλωση του πλοίου σε μια περίοδο κατά την οποία οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Λόγω της πρόσφατης εκ νέου πτώσης των τιμών του πετρελαίου ένεκα της πανδημίας, καθώς και της πτώσης της εποχικής ζήτησης του Βορείου Ημισφαιρίου, πολλοί είναι οι ενεργειακοί κολοσσοί και τα trading houses που αναζητούν λύσεις για την αποθήκευση αργού στα πλοία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, η BP ναύλωσε το VLCC «Gene» στα $20.500/ημέρα για τους επόμενους τρεις μήνες, με δυνατότητα επέκτασης της συμφωνίας για άλλο ένα τρίμηνο, με τον ναύλο σε αυτή την περίπτωση να ανέρχεται στα $22.000/ημέρα.
Οι ημερήσιοι ναύλοι για τα VLCCs εξαμηνιαίας διάρκειας έφτασαν τα $120.000-130.000 τον Απρίλιο, καθώς οι traders έσπευσαν να αποθηκεύσουν το πετρέλαιό τους κατόπιν της πτώσης των πετρελαϊκών τιμών και της ζήτησης κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Κατά το Q2 και το Q3 του 2020, περισσότερα από 1 δισ. βαρέλια πετρελαίου αποθηκεύτηκαν σε δεξαμενόπλοια. Η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου αποτελεί μέρος της στρατηγικής «contango play», κατά την οποία οι traders αναζητούν χώρους αποθήκευσης στα πλοία, όταν η spot τιμή του πετρελαίου για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση. Ως εκ τούτου, οι traders αναμένουν την άνοδο των τιμών του πετρελαίου για να βγάλουν κέρδος και να καλύψουν επίσης τα έξοδα που προκύπτουν από την αποθήκευσή του.
Ωστόσο, αναλυτές της Citibank αναφέρουν πως η πρόσφατη τάση για πλωτή αποθήκευση πετρελαίου είναι περισσότερο απόρροια της σημαντικής πτώσης των ναύλων παρά του super contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι δραματικά χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση).
Φωτό: Cameron Venti/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της CMA CGM συνεχίζει να αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς. Πιο συγκεκριμένα, ο κολοσσός της ναυτιλίας τακτικών γραμμών παρέλαβε ένα containership-μεγαθήριο, μεταφορικής ικανότητας…
«Είναι Μεγάλη Εβδομάδα, είναι Άγιες μέρες, είναι η Σταύρωση και η Ανάσταση του Κυρίου. Με χαρά βλέπουμε πυκνή κίνηση και πολλούς ταξιδιώτες στο μεγάλο…
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ