
Με τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν τα τελευταία χρόνια οι ενεργειακοί κολοσσοί, διαφαίνεται ότι μόνο ένα μέρος των πράσινων στόχων θα επιτευχθεί όσον αφορά τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, σύμφωνα με την International Energy Agency (IEA).
Αν και οι παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αναμένεται να μειωθούν φέτος κατά 8% σε σχέση με το 2019, τα μικρότερα επίπεδα εκπομπών που έχουν καταγραφεί από το 2010, αυτό οφείλεται κυρίως στις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού. Ως εκ τούτου, η πτωτική αυτή τάση δεν αναμένεται να συνεχιστεί σε βάθος χρόνου.
Οι κλάδοι των μεταφορών, της βιομηχανίας και των κατασκευών είναι υπεύθυνοι μέχρι σήμερα για το 55% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, ποσοστό που ενδεχομένως να αυξηθεί περαιτέρω, λόγω των αυξανόμενων ενεργειακών αναγκών ανά τον κόσμο.
Παράλληλα, οι ετήσιες προσθήκες στην παραγωγική ικανότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα πρέπει κατά μέσο όρο να τετραπλασιαστούν σε σχέση με το 2019, αναφέρει η IEA.
Κατόπιν ανάλυσης περισσότερων των 800 διαφορικών τεχνολογιών για την εξάλειψη των επιβλαβών εκπομπών μέχρι το 2050, η IEA απεφάνθη πως η υπάρχουσα τεχνολογία δεν είναι αρκετή για τον περιορισμό περισσότερων από το ένα τρίτο των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ακόμη, απαιτείται πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή υδρογόνου χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο θεωρείται ιδανικό προκειμένου βιομηχανίες όπως αυτή του χάλυβα να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Τέλος, η παραγωγική ικανότητα υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης πρέπει να αυξηθεί στα 3.300 gigawatts (GW), από τα 0,2 GW στα οποία βρίσκεται σήμερα.
Φωτό: Patrick Pleul/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μετασκευή εμπορικών πλοίων με σκοπό την αύξηση της μεταφορικής ικανότητάς τους, αλλά και την ανανέωση των κυρίως κυτών τους, αποτέλεσε μια πρακτική εντός…
Οι Eυρωπαίοι σύμμαχοι της Ουκρανίας, που θα συνεδριάσουν αύριο Κυριακή στο Λονδίνο, στάθηκαν στο πλευρό του προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι ο οποίος εκδιώχθηκε χθες Παρασκευή…
Καμία ανάκαμψη δεν γνωρίζει επί του παρόντος η spot ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας τους. Ειδικότερα,…
Την πρόθεσή της να αποσχίσει τις δραστηριότητές της που σχετίζονται με το χύδην ξηρό φορτίο σε μια αυτόνομη εταιρεία ανακοίνωσε η Costamare Inc. Το…
Καθώς η ενοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού πετρελαίου και φυσικού αερίου αποτελεί το νέο status quo της αγοράς ενέργειας, αρκετές εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους,…
Στην περαιτέρω διείσδυσή του στην ιαπωνική αγορά ενέργειας φαίνεται να στοχεύει ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC, καθώς πρόσφατα προέβη στην υπογραφή νέας σημαντικής συμφωνίας. Συγκεκριμένα,…
Η τεχνολογία eSAIL της bound4blue αποτελεί μια καινοτόμο λύση πρόωσης με την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας. Τα eSAILs συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης…
Την εξάπλωσή της στη βιομηχανία αερομεταφορών συνεχίζει η Qatar Airways, καθώς η Αυστραλία ενέκρινε την απόκτηση μετοχικού μεριδίου 25% στη Virgin Australia από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ