Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει τα πάνω κάτω στην προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων, σύμφωνα με την πρόσφατη ανάλυση της τα όσα αναφέρει η BIMCO. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας σημειώθηκαν αυξήσεις τόσο στις ναυπηγήσεις νεότευκτων όσο και στις διαλύσεις, ενώ απότομη πτώση κατέγραψαν και οι παραγγελίες.
Μέχρι στιγμής, ο παγκόσμιος στόλος των bulkers έχει καταγράψει αύξηση της τάξεως του 2,8%, ενώ ξεπέρασε για πρώτη φορά το «φράγμα» των 900 εκατ. DWT σε συνολική μεταφορική ικανότητα. Με την υφιστάμενη παγκόσμια μεταφορική ικανότητα του στόλου των bulkers να βρίσκεται στα 903,3 εκατ. DWT, η BIMCO εκτιμά ότι, μέχρι το τέλος της χρονιάς, η αύξηση του στόλου θα φτάσει το 3,5%.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, το orderbook σημείωσε πτώση κατά 63,4 εκατ. DWΤ, στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004. Πλοία χωρητικότητας 33,9 εκατ. DWΤ προστέθηκαν στον στόλο φέτος. Το 50% της «νεοεισελθούσης» στον στόλο χωρητικότητας προήλθε από τα 70 νεότευκτα Capesizes (15,5 εκατ. DWT) που παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους.
Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου μετριάστηκε από αυτήν των διαλύσεων. Παρ’ όλα αυτά, ο παγκόσμιος στόλος συνεχίζει την πορεία ανάπτυξής του, καθώς, παρά την αύξηση των διαλύσεων κατά 69,4% σε σχέση με το 2019, η «χαμένη» μεταφορική ικανότητα ανέρχεται μονάχα στα 8,7 εκατ. DWT.
Όσον αφορά τις παραγγελίες για νεότευκτα, αυτές έχουν σημειώσει πτώση κατά 59,1%, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς δεν υπήρξε «όρεξη» για επένδυση από πλευράς πλοιοκτητών σε μια περίοδο αβεβαιότητας.
Η BIMCO καταλήγει ότι, δεδομένης της εκτίμησης για αύξηση του στόλου των bulkers κατά 3,5% για το υπόλοιπο του 2020, σε συνδυασμό με την ολοένα μειωμένη ζήτηση, ο εν λόγω κλάδος αναμένεται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις. Η ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα πονοκέφαλο στη βιομηχανία των bulkers, η οποία μάχεται να βρει την ισορροπία της μετά την πανδημία του Covid-19.
Φωτό: Yun David/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε νέα εποχή εισέρχεται αισίως ο λιμένας του Αμβούργου διά χειρός MSC, καθώς ο ελβετικός κολοσσός των logistics ολοκλήρωσε πρόσφατα την εξαγορά μετοχών της…
Στο τεύχος της 15ης Ιουνίου 1969, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου «Ανδρέας Ν. Χατζηκυριάκος», το οποίο είχε πρόσφατα ναυπηγηθεί στα…
Τραγωδία σημειώθηκε στον ποταμό Νίγηρα, στην κεντρική Νιγηρία, όταν πλοιάριο που μετέφερε κυρίως εμπόρους ανατράπηκε, αφήνοντας πίσω του τουλάχιστον 27 νεκρούς, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Η συνεχής «φθορά» των ναύλων των LNG carriers δεν προκαλεί πλέον έκπληξη, με την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου να αποτελεί ακόμα…
Οι Γερμανοί εργάζονται λιγότερο από όλους τους Ευρωπαίους, ενώ, αντιθέτως πιο σκληρά εργαζόμενοι είναι οι Πολωνοί και οι Έλληνες, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού…
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει μερική πτώση της τάξεως του 2% την εβδομάδα…
Η είδηση ότι η Ουάσιγκτον εξετάζει περαιτέρω περιορισμούς στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων προκαλεί την αντίδραση του Πεκίνου, το οποίο προειδοποιεί ότι θα προβεί στις απαραίτητες…
Την οικοδόμηση ενός στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων συνεχίζει δυναμικά η Maersk, η οποία ανακοίνωσε την παραλαβή και την τελετή ονοματοδοσίας του «A.P. Møller». Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ