![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει τα πάνω κάτω στην προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων, σύμφωνα με την πρόσφατη ανάλυση της τα όσα αναφέρει η BIMCO. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας σημειώθηκαν αυξήσεις τόσο στις ναυπηγήσεις νεότευκτων όσο και στις διαλύσεις, ενώ απότομη πτώση κατέγραψαν και οι παραγγελίες.
Μέχρι στιγμής, ο παγκόσμιος στόλος των bulkers έχει καταγράψει αύξηση της τάξεως του 2,8%, ενώ ξεπέρασε για πρώτη φορά το «φράγμα» των 900 εκατ. DWT σε συνολική μεταφορική ικανότητα. Με την υφιστάμενη παγκόσμια μεταφορική ικανότητα του στόλου των bulkers να βρίσκεται στα 903,3 εκατ. DWT, η BIMCO εκτιμά ότι, μέχρι το τέλος της χρονιάς, η αύξηση του στόλου θα φτάσει το 3,5%.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, το orderbook σημείωσε πτώση κατά 63,4 εκατ. DWΤ, στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004. Πλοία χωρητικότητας 33,9 εκατ. DWΤ προστέθηκαν στον στόλο φέτος. Το 50% της «νεοεισελθούσης» στον στόλο χωρητικότητας προήλθε από τα 70 νεότευκτα Capesizes (15,5 εκατ. DWT) που παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους.
Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου μετριάστηκε από αυτήν των διαλύσεων. Παρ’ όλα αυτά, ο παγκόσμιος στόλος συνεχίζει την πορεία ανάπτυξής του, καθώς, παρά την αύξηση των διαλύσεων κατά 69,4% σε σχέση με το 2019, η «χαμένη» μεταφορική ικανότητα ανέρχεται μονάχα στα 8,7 εκατ. DWT.
Όσον αφορά τις παραγγελίες για νεότευκτα, αυτές έχουν σημειώσει πτώση κατά 59,1%, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς δεν υπήρξε «όρεξη» για επένδυση από πλευράς πλοιοκτητών σε μια περίοδο αβεβαιότητας.
Η BIMCO καταλήγει ότι, δεδομένης της εκτίμησης για αύξηση του στόλου των bulkers κατά 3,5% για το υπόλοιπο του 2020, σε συνδυασμό με την ολοένα μειωμένη ζήτηση, ο εν λόγω κλάδος αναμένεται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις. Η ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα πονοκέφαλο στη βιομηχανία των bulkers, η οποία μάχεται να βρει την ισορροπία της μετά την πανδημία του Covid-19.
Φωτό: Yun David/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ανάλυση του, επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, δημοσίευσε ο Πανελληνίος Σύνδεσμος Εξαγωγέων και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ). Σύμφωνα με…
Προβληματισμός επικρατεί στην επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά για τις δυνητικές επιπτώσεις των δασμών. Ειδικότερα, το ΕΒΕΠ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Ο προβληματισμός…
GTT, COSCO Shipping LNG Investment (Shanghai) Co., Ltd. (CSLNG) και COSCO Shipping Heavy Industry Co., Ltd. (CHI) υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας. Πρόκειται για την…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πέρασε χθες Κυριακή σε νέο επίπεδο τον εμπορικό πόλεμο που άρχισε ήδη αφότου ανέλαβε, υποσχόμενος να προχωρήσει από σήμερα…
Περισσότερες επιθεωρήσεις πλοίων αναμένεται να πραγματοποιεί εφεξής η Δανία, τουλάχιστον όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από την περιοχή Skagen Roads των Danish Straits.…
Στη γενέτειρά του επέστρεψε το πρώτο LCO₂ carrier της Northern Lights. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Παρασκευή…
Σε ενισχυμένη παρουσία της στη Μεσόγειο στοχεύει η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών CMA CGM, καθώς πρόσφατα υπέγραψε νέα σύμβαση παραχώρησης με λιμένα της Συρίας.…
Το βλέμμα της στο υδρογόνο συνεχίζει να εστιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, η ΕΕ θα εγκαινιάσει μια πλατφόρμα κοινών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ