
Τις απόψεις του σχετικά με τους τρόπους μετάβασης σε έναν κόσμο μηδενικών εκπομπών εξέφρασε στο blog του ο Bill Gates. O ιδρυτής της Microsoft αναφέρει πως, παρά το γεγονός ότι η πανδημία του κορονοϊού έχει επιφέρει μείωση των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 8%, η ανθρωπότητα δεν μπορεί να βασιστεί σε τέτοιου είδους κρίσεις προκειμένου να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή σε βάθος χρόνου.
Ο μεγαλοεπιχειρηματίας τόνισε πως, αν πρέπει να επέλθει κάποια αλλαγή, αυτή θα πρέπει σε πρώτη φάση να περιλαμβάνει τον κλάδο των μεταφορών. Κατά τον Bill Gates, οι διαθέσιμες λύσεις είναι μεν απλές στη θεωρία, η εφαρμογή τους ωστόσο αναμένεται να αποτελέσει δύσκολη υπόθεση.
Ενδεικτικά, για την εξάλειψη των επιβλαβών εκπομπών από τον ευρύτερο μεταφορικό κλάδο, υπάρχουν οι επιλογές της ηλεκτρικής ενέργειας και της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων.
Η μεγαλύτερη πρόοδος, σύμφωνα με τον κ. Gates, έχει σημειωθεί στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, αυτές οι επιλογές αφορούν σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα τις μεταφορές στη στεριά, με τις τιμές των ηλεκτρικών μπαταριών αυτοκινήτων να έχουν υποστεί μείωση κατά 85% σε σχέση με το 2010. Το πρόβλημα με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στον κλάδο των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων έγκειται στο γεγονός ότι όσο μεγαλύτερο είναι το φορτίο, τόσο περισσότερη ενέργεια μπαταρίας απαιτείται, καθιστώντας έτσι τη λύση αυτή προς το παρόν μη εφαρμόσιμη.
Το κενό που αφήνει η ηλεκτρική ενέργεια έρχονται να καλύψουν τα εναλλακτικά καύσιμα. Αν και τα βιοκαύσιμα φαίνεται να παρουσιάζουν πολλές προοπτικές, η άποψη του Bill Gates είναι ότι θα χρειαστεί αρκετό διάστημα και μεγαλύτερη χρηματοδότηση στον τομέα της έρευνας, προκειμένου να καταστεί εφικτό να αντικαταστήσουν τη βενζίνη και άλλα ορυκτά καύσιμα. Ακόμη, το μεγάλο πλεονέκτημα των ορυκτών καυσίμων έναντι των εναλλακτικών είναι το ιδιαίτερα χαμηλότερο κόστος τους.
Από την άλλη, υπάρχουν και τα ηλεκτροκαύσιμα. Όπως σημειώνει ο κ. Gates, με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και με τις κατάλληλες διεργασίες, είναι δυνατόν να παραχθούν υγρά καύσιμα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι υπάρχουσες μηχανές. Το πρόβλημα έγκειται στο κόστος τους. Η τιμή των ηλεκτροκαυσίμων μπορεί να ξεπεράσει αυτή των παραδοσιακών καυσίμων έως και επτά φορές, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη δημιουργία τους πρέπει να παράγεται από πηγές με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, προκειμένου να υπάρξει περιβαλλοντικό όφελος.
Αν και ο ίδιος ο Bill Gates δηλώνει ότι έχουν γίνει μεγάλα και σημαντικά βήματα προς μια εποχή μηδενικών εκπομπών, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως οι εκπομπές άνθρακα πρέπει να μηδενιστούν από κάθε κλάδο της οικονομίας εντός των επόμενων 50 χρόνων.
Φωτό: Stephanie Lecocq/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ