
Η νορβηγική εταιρεία Equinor απέστειλε drone για τη μεταφορά ενός 3D-printed φορτίου, και συγκεκριμένα εξαρτήματος σωσιβίου, από τη στεριά σε παράκτια πλατφόρμα πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα. Σύμφωνα με την Equinor, πρόκειται για την πρώτη τέτοια μεταφορά.
Η απόσταση που κάλυψε το drone από το Mongstad στο υπεράκτιο πετρελαϊκό πεδίο Troll ήταν 80 χλμ. Η πτήση διήρκεσε μία ώρα και το drone πέταξε σε ύψος περίπου 5.000 ποδιών.
Όπως σημειώνει η Equinor σε ανακοίνωσή της, ήταν η πρώτη δοκιμή drone για τη μεταφορά εμπορεύματος από τη στεριά σε παράκτια πλατφόρμα πετρελαίου.
«Η ανάπτυξη είναι γρήγορη και διαβλέπουμε τη δυναμική της τεχνολογίας drone, η οποία μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που δραστηριοποιούμαστε πάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας», σχολίασε ο κ. Arne Sigve Nylund, President for Development and Production Norway της Equinor.
O ίδιος πρόσθεσε ότι τα drones μπορούν να ενισχύσουν την ασφάλεια, την παραγωγική αποδοτικότητα, ενώ συμβάλλουν και στη μείωση των εκπομπών CO2 από τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Νορβηγίας.
Το drone που συμμετείχε στην πρώτη αυτή δοκιμή είναι μήκους 4 μ. και βάρους άνω των 100 κιλών, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτία έως και 50 κιλών.
Πέραν των δραστηριοτήτων logistics, τα drones μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο της τεχνικής κατάστασης υπεράκτιων εγκαταστάσεων, τον εντοπισμό πετρελαιοκηλίδων αλλά και την αποφυγή ατυχημάτων στη θάλασσα, τονίζει η Equinor. Την ίδια ώρα εξηγεί ότι η επιλογή ενός 3D-printed φορτίου είναι λογική, καθώς πρόκειται για μία ακόμα τεχνολογία που θα αλλάξει τον τρόπο που δραστηριοποιείται η νορβηγική εταιρεία.
Φωτό: Ole Jørgen Bratland/ Equinor ASA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Τoν προβληματισμό του για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ευρωζώνης εξέφρασε ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος στους πρέσβεις των κρατών μελών της Ε.Ε. στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ