
Tα καύσιμα μηδενικών εκπομπών και οι νέες τεχνολογίες αποτελούν βασική και άμεση προτεραιότητα, προκειμένου η ναυτιλία να εξαλείψει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Η συμμαχία με τίτλο «Getting to Zero Coalition», η οποία έθεσε τον στόχο ανάπτυξης πλοίων μηδενικών εκπομπών για πρώτη φορά το 2019, επιχειρεί να αναγνωρίσει και να σκιαγραφήσει τα παγκόσμια projects, τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη του εν λόγω στόχου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Global Maritime Forum, πολλές είναι οι πρωτοβουλίες που αυτή τη στιγμή βρίσκονται προ των πυλών, με τον επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας του Global Maritime Forum, Kasper Søgaard, να δηλώνει πως η υλοποίηση αυτών είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών εκπομπών. «Αποτελούν απόδειξη ότι ήδη σημειώνεται πρόοδος και δείχνουν την κατεύθυνση για ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Μέχρι στιγμής, 66 projects βρίσκονται σε εξέλιξη για λογαριασμό της «Getting to Zero Coalition». Τα περισσότερα από αυτά λαμβάνουν χώρα στην Ευρώπη, ενώ η Ασία έρχεται δεύτερη σε αριθμό. Η πλειονότητα των εν λόγω projects θα υλοποιηθεί υπό πραγματικές συνθήκες, γεγονός που θα προσθέσει μεγαλύτερη αξιοπιστία στα ευρήματά τους.
Κύριο σημείο ενδιαφέροντος για πολλά από τα 66 projects είναι η ανάπτυξη τεχνολογιών, καθώς και η έρευνα σχετικά με νέα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών εκπομπών. Ο κ. Søgaard πρόσθεσε ότι το υδρογόνο αποτελεί κύρια πηγή ενδιαφέροντος, καθώς αποτελεί βασική πρώτη ύλη για τη δημιουργία καυσίμων αμμωνίας και μεθανόλης. Ακόμη, τόνισε πως η πραγματική πρόκληση δεν έγκειται στην ύπαρξη των τεχνικών δυνατοτήτων για την υλοποίηση του στόχου, αλλά στην καθιέρωση των νέων καυσίμων μηδενικών εκπομπών ως πιο ανταγωνιστικών σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.
Φωτό: Stephen Morrison/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ