Επτά ακόμη νεκρά δελφίνια εντοπίστηκαν σε παραλία του Μαυρικίου σήμερα, δήλωσε κυβερνητικός αξιωματούχος, μία ημέρα αφού άλλα 18 είχαν εξοκείλει και πέθαναν σε περιοχή κοντά στο σημείο όπου φορτηγό πλοίο που είχε προσαράξει σε ύφαλο κόπηκε στα δύο με αποτέλεσμα να χυθούν στη θάλασσα 1.000 τόνοι καυσίμων.
«Εντοπίσαμε επτά ακόμη δελφίνια σήμερα το πρωί σε κατάσταση αποσύνθεσης», επεσήμανε ο Τζάσβιν Σοκ Απάντου του υπουργείου Αλιείας.
Τα αποτελέσματα της νεκροψίας που διενεργείται στα 18 δελφίνια που βρέθηκαν χθες στην ακτή αναμένονται σήμερα.
Η πετρελαιοκηλίδα προκλήθηκε από ιαπωνικό φορτηγό πλοίο MV Wakashio, το οποίο στις 25 Ιουλίου προσέκρουσε σε ύφαλο. Μία εβδομάδα αργότερα άρχισε να χύνεται πετρέλαιο στη θάλασσα.
Η Greenpeace έχει ζητήσει από την κυβέρνηση στον Μαυρίκιο να ξεκινήσει «έκτακτη έρευνα για να καθοριστούν τα αίτια θανάτου (των δελφινιών) και αν αυτοί συνδέονται με την πετρελαιοκηλίδα του Wakashiο».
Το πλήρες εύρος των επιπτώσεων της πετρελαιοκηλίδας δεν είναι ακόμη γνωστό, όμως επιστήμονες έχουν προειδοποιήσει για μεγάλη οικολογική καταστροφή, η οποία ενδέχεται να επηρεάζει τον Μαυρίκιο και την οικονομία του που εξαρτάται από τον τουρισμό για δεκαετίες.
Πολλοί κάτοικοι πιστεύουν ότι οι θάνατοι των δελφινιών οφείλονται στην πετρελαιοκηλίδα. Πριν τη δημοσίευση της νεκροψίας ο Όουεν Γκρίφιθς, ειδικός της μη κυβερνητικής οργάνωσης Mauritus Marine Conservation Society, εκτίμησε ότι ενδέχεται να πρόκειται για «κακή σύμπτωση», αναφερόμενος σε παρόμοιο περιστατικό το 2005.
Οι αρχές του Μαυρικίου, με τη βοήθεια ξένων εμπειρογνωμόνων, εξακολουθούν να προσπαθούν να αποτιμήσουν το εύρος των ζημιών που προκάλεσε η πετρελαιοκηλίδα. Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματά τους, δεν έχουν προκληθεί ζημιές στους κοραλλιογενείς υφάλους και στο θαλάσσιο έδαφος. Όμως η πρύμνη του πλοίου εξακολουθεί να απειλεί τα κοράλλια, ενώ μικρές πετρελαιοκηλίδες έχουν φτάσει στις ακτές και ενδέχεται να προκαλέσουν τους επόμενους μήνες την καταστροφή των φυτών που φύονται εκεί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Laura Morosoli/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ