
Επτά ακόμη νεκρά δελφίνια εντοπίστηκαν σε παραλία του Μαυρικίου σήμερα, δήλωσε κυβερνητικός αξιωματούχος, μία ημέρα αφού άλλα 18 είχαν εξοκείλει και πέθαναν σε περιοχή κοντά στο σημείο όπου φορτηγό πλοίο που είχε προσαράξει σε ύφαλο κόπηκε στα δύο με αποτέλεσμα να χυθούν στη θάλασσα 1.000 τόνοι καυσίμων.
«Εντοπίσαμε επτά ακόμη δελφίνια σήμερα το πρωί σε κατάσταση αποσύνθεσης», επεσήμανε ο Τζάσβιν Σοκ Απάντου του υπουργείου Αλιείας.
Τα αποτελέσματα της νεκροψίας που διενεργείται στα 18 δελφίνια που βρέθηκαν χθες στην ακτή αναμένονται σήμερα.
Η πετρελαιοκηλίδα προκλήθηκε από ιαπωνικό φορτηγό πλοίο MV Wakashio, το οποίο στις 25 Ιουλίου προσέκρουσε σε ύφαλο. Μία εβδομάδα αργότερα άρχισε να χύνεται πετρέλαιο στη θάλασσα.
Η Greenpeace έχει ζητήσει από την κυβέρνηση στον Μαυρίκιο να ξεκινήσει «έκτακτη έρευνα για να καθοριστούν τα αίτια θανάτου (των δελφινιών) και αν αυτοί συνδέονται με την πετρελαιοκηλίδα του Wakashiο».
Το πλήρες εύρος των επιπτώσεων της πετρελαιοκηλίδας δεν είναι ακόμη γνωστό, όμως επιστήμονες έχουν προειδοποιήσει για μεγάλη οικολογική καταστροφή, η οποία ενδέχεται να επηρεάζει τον Μαυρίκιο και την οικονομία του που εξαρτάται από τον τουρισμό για δεκαετίες.
Πολλοί κάτοικοι πιστεύουν ότι οι θάνατοι των δελφινιών οφείλονται στην πετρελαιοκηλίδα. Πριν τη δημοσίευση της νεκροψίας ο Όουεν Γκρίφιθς, ειδικός της μη κυβερνητικής οργάνωσης Mauritus Marine Conservation Society, εκτίμησε ότι ενδέχεται να πρόκειται για «κακή σύμπτωση», αναφερόμενος σε παρόμοιο περιστατικό το 2005.
Οι αρχές του Μαυρικίου, με τη βοήθεια ξένων εμπειρογνωμόνων, εξακολουθούν να προσπαθούν να αποτιμήσουν το εύρος των ζημιών που προκάλεσε η πετρελαιοκηλίδα. Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματά τους, δεν έχουν προκληθεί ζημιές στους κοραλλιογενείς υφάλους και στο θαλάσσιο έδαφος. Όμως η πρύμνη του πλοίου εξακολουθεί να απειλεί τα κοράλλια, ενώ μικρές πετρελαιοκηλίδες έχουν φτάσει στις ακτές και ενδέχεται να προκαλέσουν τους επόμενους μήνες την καταστροφή των φυτών που φύονται εκεί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Laura Morosoli/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ